نسخه چاپی

واگذاری بی سر و صدای بزرگترین مزایده جنجالی كشور

بزرگترین مزایده بندری كشور با كنار گذاشتن برنده رسمی آن ، بی سر و صدا به یك شركت دیگر واگذار شد.

به گزارش نما به نقل از بندرآنلاین، مزایده جنجالی واگذاری ترمینال 2 کانتینری بندر شهیدرجایی که چندی پیش برگزار و سپس بعد از جنجال های رسانه ای ابطال آن اعلام شده بود، این روزها بی سر و صدا و در سکوت تامل برانگیز به "یک شرکتِ انصراف داده از مزایده ی ابطال اعلام شده" ، واگذار شده است!

بر اساس شنیده های خبرنگار ما، حضور "شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (بنیاد بارانداز قدیم) " در ترمینال 2 کانتیرنری بندر شهید رجایی قطعی شده و باید جایگزین شرکت"تایدواتر خاورمیانه" که پیش تر بنا بر اعلام عطاالله صدر، مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی حکم تخلیه اش گرفته شده است، شود.

این واگذاری به دنبال اختلاف و دعواهای دنباله دار سازمان بنادر و شرکت تایدواتر صورت گرفته که در مراجع قضایی حکم اخراج تاید واتر صادر شد. این شرکت بنا بر اعلام مسولان سازمان بنادر بیش از 200 میلیارد تومان به دولت بدهی دارد . مدیرعامل وقت سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت شرکت تاید واتر در بندرشهید رجایی غیرقانونی اعلام کرده بود. دولت فاز دوم بندر شهید رجایی را با 410 میلیون دلار راه‌اندازی کرد اما لازم بود در کنار تاید‌واتر اپراتور دومی نیز فعال شود اما تاید واتر برای ایجاد انحصار مخالف حضور اپراتور دوم است.

صدر با بیان اینکه از سال 89 تاکنون قراردادی بین تاید واتر و سازمان بنادر و دریانوردی به امضاء نرسیده ،گفته است: فعالیت تاید‌واتر در بندر شهید رجایی غیرقانونی است و از سال 89 به بعد این شرکت بدون انعقاد قرارداد با دولت در بندر شهید رجایی فعالیت می‌کند و حتی زمانی که ما اعلام کردیم تاید‌واتر تجهیزات بندری دولت را پس بدهد از اجرای این کار سر باز زده‌اند.

گفتنی است که طی گفتگوی خبرنگار ما با مسئولان روابط عمومی شرکت "بنیاد بارانداز" در حاشیه برگزاری نمایشگاه بزرگ وزارت راه و شهرسازی، موضوع واگذاری ترمینال 2 بندر شهید رجایی به بنیاد تایید و اعلام شد چند روزی است که این مسئله قطعی شده است و در حال تحویل و تحول هستیم.

این تصمیم عجیب در دولت "تدبیر و امید"، در حالی قطعی به نظر می رسد که مزایده واگذاری اپراتور دوم بندر شهید رجایی در تیرماه سال 1391 از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ابطال اعلام شده بود.!

نکته مبهم این است که نام شرکت مذکور از دل کدام مزایده برنده بیرون آمده است . چرا که شرکت مذکور رسما در جریان برگزاری مزایده انصراف خود را به دلیل بالا بودن قیمت پایه اعلام کرده بود موضوعی که توسط رییس سابق سازمان بنادر و دریانوردی در اردیبهشت سال 1391 مورد تاکید قرار گرفته و اعلام کرده بود که بنیاد به دلیل بالا بودن قیمت پایه از حضور در مزایده منصرف شده است. اکنون مزایده به شرکتی واگذار شد که در آن زمان نرخ و درصدی را ارائه نداده بود!

اکنون این سوال مطرح است که اگر واگذاری قطعی شده، با کدام نرخ و درصد این واگذاری صورت گرفته است؟ ؛ اگر هم نرخ و درصد آن معلوم شده، مگر نه اینکه این مزایده ابطال شده است؟!

۱۳۹۲/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...