نسخه چاپی

شرایط جدید فروش سوخت به هواپیماها

عکس خبري -شرايط جديد فروش سوخت به هواپيماها

معاون وزیر نفت با بیان اینكه هم اكنون فروش سوخت به تمامی ایرلاین‌ها در فرودگاه‌های كشور به طور اعتباری انجام می‌شود، اعلام كرد: با توافق انجام شده با شركتهای هواپیمایی، بدهی ایرلاین‌ها قسط بندی شده است.

علیرضا ضیغمی در گفتگو با مهر درباره جزئیات شرایط جدید فروش سوخت به شرکتهای هواپیمایی، گفت: در حال حاضر قیمت جدید فروش سوخت به ایرلاین‌ها توسط ستاد هدفمندی یارانه ها تعیین می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر با توافق انجام گرفته مقرر شده است بدهی شرکتهای هواپیمایی به طور قسط بندی شده دریافت شود، تصریح کرد: بر این اساس، فروش سوخت به تمامی ایرلاین ها هم به طور اعتباری 15 روزه انجام خواهد شد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه مذاکرات با شرکتهای هواپیمایی بدهکار برای دریافت مطالبات دولت در حال انجام است، اظهار داشت: فعلا برنامه‌ای برای توقف فروش سوخت به شرکتهای هواپیمایی بدهکار نداریم.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت همچنی از آغاز عرضه بنزین یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور خبر داد و یادآور شد: در شرایط فعلی ساخت خط لوله انتقال سوخت یورو به فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران به پایان رسیده است.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا در گفتگو با مهر با اعلام شرایط جدید فروش سوخت به ایرلاین‌های داخلی از فروش نقدی به شرکتهای هواپیمایی بدهکار از اول اردیبهشت ماه امسال خبر داده است.

به گزارش مهر، با موافقت ستاد هدفمندی یارانه ها سال گذشته قیمت فروش سوخت به هواپیماها 400 تومان تعیین شد، بر این اساس به دلیل درخواست ایرلاین‌های داخلی 50 درصد فروش سوخت به طور نقدی و مابقی به طور اعتباری در اختیار شرکت‌های هواپیمایی داخلی قرار گرفته است.

بر اساس مصوبه جدید ستاد هدفمندی یارانه‌ها، مقرر شده از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری فروش سوخت به شرکتهای هواپیمایی صرفا به صورت نقدی انجام شود، ضمن آنکه آن دسته از شرکتهای هواپیمایی که از قبل قرارداد اعتباری و یا پیش خرید امضا کرده‌اند، فروش سوخت به طور اعتباری به آنها انجام می شود.

این در حالی است که دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از افزایش ناگهانی قیمت سوخت هواپیما در پروازهای خارجی برای ایرلاین‌های داخلی از 400 تومان به 1143 تومان خبرداده است.

هم اکنون روزانه یک تا 1.2 میلیون لیتر سوخت به شرکتهای هواپیمایی بین‌المللی فروخته می‌شود، از این میزان 30 درصد خرید سوخت توسط ایرلاین‌های بین‌المللی و مابقی توسط شرکتهای هواپیمایی داخلی انجام می‌گیرد.

۱۳۹۱/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...