نسخه چاپی

درخواست محسن هاشمی برای سانسور پدر

حمید داوودآبادی در وبلاگ خاطرات جبهه آورده است: در مقطع زمانی سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶ توفیقی دست داد تا به خواست حجة‌الاسلام "روح‌الله حسینیان" رئیس "مركز اسناد انقلاب اسلامی" و مدیر مسئول "فصلنامه ۱۵ خرداد، سردبیری آن مجله را برعهده بگیرم، ۱۵ خرداد مجله‌ای تخصصی بود ویژه اسناد انقلاب اسلامی كه با تكیه بر اسناد مكتوب، صوتی و تصویری موجود در آرشیو عظیم مركز اسناد انقلاب اسلامی، چهار شماره در سال منتشر می‌شد.

یکی از بسته‌های ویژه، خاطرات حجه‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی بود که سال ۱۳۶۴ در بحبوحه حوادث انقلاب اسلامی، در آنجا ثبت و ضبط شده بود؛ البته با توجه به شدت حوادث و موضع‌گیری‌های مختلف افراد و جریان‌ها! آقای حسینیان، برای هر شماره مجله، بخشی از خاطرات هاشمی رفسنجانی را تحویل بنده می‌داد که بدون هرگونه دستکاری، ویرایش یا حذف و اضافه، در مجله منتشر می‌کردم که با استقبال خوبی هم روبه رو می‌شد.

قرار بر آن بود تا متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی که سرشار بود از ناگفته‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به خصوص موضع‌گیری‌های افراد و جناح‌های مختلف در برابر حوادث متفاوت، در کتابی مستقل منتشر شود، که برحسب اتفاق، حسینیان در مجلسی "محسن هاشمی رفسنجانی"‌ را دید و گفت که قصد داریم کتاب خاطرات آقای هاشمی را منتشر کنیم. محسن هاشمی که اخیرا مسئول ثبت و انتشار آثار پدرش شده بود، از این خبر ناراحت شد و اعلام کرد که به هیچ وجه چنین کاری انجام نشود؛ حتی نامه‌ای هم خطاب به مرکز اسناد زد و خواست که خاطرات پدرش در مجله ۱۵ خرداد هم چاپ نشود.

آقای حسینیان با کمک کارشناس یاد شده، دستی بر سر و روی خاطرات آقای هاشمی کشیدند و خلاصه آن را که بسیار صریح و حتی در جاهایی علیه برخی افراد تند هم بود، تلطیف! کرده و خدمت آقا محسن فرستادند که ایشان حتی اجازه انتشار آن خاطرات پاستوریزه شده را هم نداد! آقا محسن نامه‌ای به مرکز فکس کرد و آقای حسینیان هم که مدیر مسئول مجله بود، زیر آن برای بنده پاراف کرد که از انتشار خاطرات آقای هاشمی خودداری شود. حالا اینکه باید کدام را مورد استناد قرار داد، الله اعلم! این هم متن نامه آقای محسن هاشمی و پاراف آقای حسینیان:

۱۳۹۲/۹/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...