نسخه چاپی

«۹۳۰ ساختمان گم شده دولت» پیدا می‌شود؟

مساله گم شدن ۹۳۰ ساختمان دولتی در تهران موضوعی بود كه هفته گذشته توانست حاشیه هایی را ایجاد كند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز،‌ خبر گم شدن ۹۳۰ ساختمان دولتی در تهران خبری بود که در روزهای گذشته حساسیت فراوانی را ایجاد کرد.

منشا این خبر ادعای یکی از سایت های خبری بر مبنای نامه‌ای از حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، بود.

بر اساس سند منتشر شده در این سایت، معاون اجرایی رئیس دولت دهم در نامه‌ای که نه تاریخ آن مشخص است و نه مخاطبش، از عدم اظهار ساختمان های متعلق به دولت در شهر تهران توسط دستگاه های مختلف اجرایی خبر می دهد.

بقایی در این نامه می نویسد: «بر طبق اظهار دستگاه ها اطلاعات مربوط به ۱۹۹ ملک در تهران ارائه شده است در حالی که طی بازدیدهای به عمل آمده حدود ۱۱۳۰ ساختمان دولتی در تهران شناسایی شده است.»

وی در ادامه این نامه نوشته است: «در پایان مقرر شد همه دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها بر اساس بخشنامه ۱۰۵۲۰۹ مورخ ۲۳/۵/۹۰ معاونت اجرایی رئیس جمهور (پیوست) و بخشنامه های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری،‌حداکثر تا ۱۸ فروردین ماه سال آینده نسبت به تکمیل و ارسال اطلاعات خواسته شده اقدام نمایند.»

بنابر این گزارش،‌ در دولت دهم و بر اساس تصمیم شورای عالی اداری در ۵ اردیبهشت ماه سال ۹۰،‌ به منظور بهره برداری مطلوب از ساختمان های اداری و نگهداری ساختمان های دولتی «کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمان های اداری» به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور تشکیل می شود.

این مصوبه دستگاه های اجرایی را موظف کرده بود که ساختمان های مازاد خود را به فروش برسانند و از عواید آن نسبت به تکمیل طرح ها و پروژه ها اقدام کنند.

اما ظاهرا این روند در دولت دهم زیاد مورد توجه دستگاه های دولتی قرار نگرفته و تنها ساختمان وزارت کشاورزی در میدان جهاد (فاطمی) قربانی این طرح شد.

این عدم اظهار ساختمان ها از سوی دولتی ها موجب نوشته شدن این نامه از سوی بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور وقت شد تا مسئولان دستگاه های دولتی این مصوبه را جدی تر بگیرند.

رسانه ملی نیز در قالب بخش برنامه «صرفا جهت اطلاع» به موضوع «گم شدن ۹۳۰ ساختمان دولتی» پرداخت.

این گزارش برای عدم اظهار ساختمان‌های دولتی توسط دستگاه‌های اجرایی از فعل «گم شدن» استفاده کرد!

برای مشخص شدن این موضوع با مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تماس گرفته شد تا حقیقت موضوع را از وی جویا شود، ولی بانک ترجیح داد درباره این موضوع سکوت کند و سرانجام حمید بقایی نویسنده نامه مربوطه،‌ موضوع ۹۳۰ ساختمان دولتی گم شده را مشخص کرد..

معاون اجرایی رئیس جمهور سابق در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ با بیان اینکه معنای مکاتبه من تاخیر در اعلام املاک دولتی بود، گفت: خیلی از دستگاه‌های دولتی اموال خود را در آن زمان اظهار نکرده و یا با تاخیر این کار را انجام دادند.

بقایی ادامه داد: بسیاری از ساختمان های دولتی اجاره ای بوده و در اختیار دولت نیست.

معاون سابق اجرایی نهاد که از انتشار خبر «گم شدن ۹۳۰ ساختمان دولتی» تعجب کرده بود، تصریح کرد: مگر می شود ساختمانی که متعلق به دولت است مفقود شود؟

استناد ناقص به برخی اسناد و مکاتبات دولتی درباره موضوعات مختلف نظیر این موضوع، نه تنها مفید نیست بلکه تنها موجبات درگیری ذهنی بیهوده جامعه را فراهم کرده و شایعه‌های نادرست را دامن خواهد زد.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...