نسخه چاپی

جلسه كمیسیون اصل ۹۰ با نماینده احمدی‌نژاد درباره دانشگاه ایرانیان

رئیس كمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جلسه این كمیسیون با نماینده احمدی‌نژاد درباره پرونده دانشگاه ایرانیان خبر داد.

به گزارش نما، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس جلسات متعددی با مسئولان وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردند که در آخرین جلسه مقرر شد آنها گزارشات خود درباره نحوه تشکیل این دانشگاه و مجوز تاسیس آن را به کمیسیون ارائه دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر منتظر پاسخ این 3 دستگاه هستیم و پس از پاسخ این استعلامات ما می‌توانیم گزارش خود را جمع‌بندی و نهایی کنیم همچنین پس از شفاف شدن موضوع، تکلیف 16 میلیارد هم روشن می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه گفت: طی جلساتی که برگزار شد، اطلاعات کاملی بدست نیامد و قرار شد این دستگاه‌ها پاسخ‌های خود را به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه دهند. همچنین پس از پاسخ این دستگاه‌ها جلسه‌ای هم با حضور نماینده دانشگاه ایرانیان برگزار می‌شود تا توضیحات این دانشگاه درباره پاسخ استعلامات را هم داشته باشیم.

پورمختار افزود: پس از ارائه توضیحات وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین برگزاری جلسه‌ای با نماینده احمدی‌نژاد، پرونده دانشگاه ایرانیان جمع‌بندی می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهریورماه سال جاری سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با تسنیم از بررسی پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد در این کمیسیون خبر داده و گفته بود: پرونده‌ دانشگاه ایرانیان توسط دادستانی دیوان محاسبات به دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس مجلس ارجاع شده که آقای لاریجانی نیز بررسی این موضوع را به کمیسیون اصل 90 و آموزش و تحقیقات مجلس سپردند و قرار شد در اولین فرصت این موضوع در جلسات کمیسیون بررسی شود.

وی همچنین تصریح کرده بود: تخلف این پرونده از مصادیق ماده 598 قانون مجازات اسلامی و به دلیل هزینه‌کرد اموال در غیر مورد معین است، البته مبلغ فوق به دولت داده شده، اما این موضوع نافی رسیدگی قضایی به این موضوع نیست و کمیسیون باید بررسی دقیقی در این باره انجام دهند.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...