نسخه چاپی

كنایه حسن كامران به مطهری

عکس خبري -کنايه حسن کامران  به مطهري

طرح اصلاح روند سوال از رئیس​جمهور بالاخره در مجلس نهایی شده و برای تایید راهی شورای نگهبان شد.



به گزارش نما به نقل از خبرآنلاين، تغيير قالب سوال از رئيس​جمهور به استيضاح، بحث برانگيزترين بخش ايت طرح بود که به موجب آن شش بار پاسخ غير اقناعي رئيس​جمهور به سوالات نمايندگان منجر به ارجاع پرونده وي به قوه قضاييه و فراهم آوري زمينه استيضاح وي خواهد شد.

در خلال مذاکرات مجلس، حسن کامران از تلاش​هاي دولتمردان براي بازپس گيري امضاي نمايندگان از طرح​هاي استيضاح وزرا سخن گفت و افزود: وقتي طرح استيضاحي آماده مي​شود، از در و ديوار مي آيند تا امضاها را پس بگيرند! وقتي به امضا کنندگان مي​گوييم که خوش غيرت، چرا امضايت را پس گرفتي؟، مي​گويد: ديشب آمده بودند خانه​ام! همين تطميع​هاست که مانع استفاده از ابزارهاي نظارتي مجلس مي​شود!

در حالي که نمايندگان حامي دولت معتقد بودند اين طرح منجر به طرح سوالات متمادي از رئيس​جمهور و احضار پياپي وي به مجلس مي​شود؛ علي مطهري براي آرامش خيال آنها در جلسه پيشين مجلس گفت: خودتان که مي​دانيد طرح سوال از رئيس​جمهور چقدر زحمت دارد. مگر اينکه يک آدم بيکاري مثل من پيدا شود و بخواهد اين کار را تکرار کند. وگرنه خيالتان راحت امکان طرح شش سوال از رئيس​جمهور چندان راحت نيست.

ستار هدايتخواه نيز در ابتداي جلسه امروز در قالب ارائه پيشنهادي، به اظهارات مطهري پاسخ داد و گفت: هميشه در مجلس تعدادي آدم بيکار هستند که هر ماهي يا دو ماهي يک سوال از رئيس جمهور طرح کنند! حالا هم که خط قرمز شکسته شده است.

۱۳۹۱/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...