نسخه چاپی

تدابیر مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی فتنه سوریه را خاموش كرد

دانشجوی عراقی جانباز مدافع حرم با اشاره به اهداف تكفیری‌ها از جسارت به حرم حضرت زینب(س) گفت: تدابیر مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی فتنه سوریه را خاموش كرد .

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد حسن آزان از دانشجویان عراقی دانشگاه شاهد که در جریان دفاع از حرم حضرت زینب(س) به مقام جانبازی نائل آمده است، در یادواره شهدای حزب الله لبنان اظهار داشت: اگر تاریخ را نگاه کنید، می‌بینید بعد از جنگ جهانی اول قدرت‌های جهان با تقسیم کردن کشورهای مختلف به کشورهای کوچک‌تر تلاش کرده‌اند آنها را ضعیف کنند .

دانشجوی جانباز عراقی تاکید کرد: کشور شامات که تشکیل دهنده سوریه، لبنان ،‌فلسطین و عراق بود در سال ۱۹۲۹ از هم جدا شد و به کشورهای مختلفی تبدیل شد .

وی با اشاره به اینکه این قدرت‌ها بعد از انقلاب اسلامی تلاش کردند، ایران را نیز براساس مسائلی چون قومیت‌ها تقسیم بندی کنند، یادآور شد: امروز نیز این کشورها چنین القاء می کنند که مشکلات سیاسی ، اقتصادی ایران به خاطر وجود مسائلی است که ارتباط نداشتن با آمریکا و اسرائیل یکی از آنها است.

آزان ادامه داد: سوریه از زمانی که اسرائیل در منطقه ایجاد شد با این کشور جنگیده است و به همین دلیل این کشور موجب نفرت اعراب شده است و آنها تلاش کردند که نظام حاکم در این کشور را تغییر دهند تا این کشور دیگر حامی مقاومت حزب الله نباشد.

دانشجوی جانباز عراقی ادامه داد: به همین دلیل آنها مسئله سوریه را به بهار عربی یا بیداری اسلامی گره زدند و با حضور افرادی که در سال ۱۹۸۰ در افغانستان و سودان حضور داشتند و به نفع همین قدرت‌ها اقداماتی انجام می‌دادند، تلاش کردند که سوریه را دچار مشکل کنند . تکفیری‌هایی که ادعای اسلام دارند، اما آبروی اسلام را برده‌اند .

وی تاکید کرد: اگر به حرم حضرت زینب (س) جسارت می‌شد، همان اتفاقی که در سال ۲۰۰۶ پس از حمله به حرمین عسگرین در عراق ایجاد شد و بین شیعه و سنی اختلافات اساسی ایجاد شد، در سوریه نیز به وجود می‌آمد اما با تدابیر و درایت حضرت آیت الله خامنه‌ای و مراجعی مانند آیت الله سیستانی این فتنه خاموش شد.

ازان در پایان با اشاره به وظیفه دانشجویان در این زمینه گفت: ما هر چه داریم از شهدا است و به برکت خون آنها باید با حمایت و پشتیبانی از ولایت و انقلاب وظیفه خود را در این زمینه انجام دهیم.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...