نسخه چاپی

احتمال تغییر در نحوه سیدبندی جام‌جهانی

سایت فدراسیون فوتبال به نقل از جروم والكه اعلام كرد كه احتمال دارد در سیدبندی جام جهانی به رده‌ی تیم‌ها در رنكینگ اكتبر توجه نشود و تیم‌ها بر اساس منطقه جغرافیایی تقسیم شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،جام جهانی 2014 برزیل روز جمعه در ایالت باهیای برزیل قرعه کشی می شود و 32 تیم حاضر حریفانشان را خواهند شناخت.

در کمتر از 200 روز تا جام جهانی 2014 برزیل، این قرعه‌کشی در کاستا دسائوییپه در ایالت باهیا که یک مکان دیدنی و توریسی و محلی برای گذراندن تعطیلات است برگزار می‌شود و شبکه های مختلف تلویزیونی جهان این مراسم را پوشش خواهند داد. بر اساس برنامه اعلام شده فیفا، قرعه کشی جام جهانی ساعت 13:00 روز جمعه به وقت برزیل به وقت تهران شروع می شود.

بر اساس آنچه در سایت فیفا آمده فرناندو لیما و رودریگو هیلبرت، بازیگران برزیلی مجری‌گری مراسم را بر عهده خواهند داشت و فیفا از هنرمندان نامدار دیگری هم دعوت به عمل آورده است تا در مراسم حضور داشته باشند.

همچنین بازیکنان بزرگ جهان فوتبال هم در این مراسم حضور دارند که می توان به نامهای بزرگی چون فابیو کارناوارو، کافو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین‌الدین زیدان و جف هرست اشاره کرد که در قرعه کشی جام جهانی مشارکت می کنند تا هیجان قرعه کشی بیشتر هم بشود.

بر اساس تقویم اعلامی فیفا جام جهانی 2014 برزیل 12 جون 2014 برابر با چهارشنبه 22 خرداد 93 در سائوپائولو و با بازی افتتاحیه ای که یک طرفش برزیل خواهد بود رسما آغاز می شود. برزیل میزبان از همین حالا تیم اول گروه اول است و باید دید چه تیم هایی با برزیل همگروه می شوند. بر اساس آنچه اعلام شده است مرحله گروهی در 26 جون برابر با چهارشنبه 5 تیر 93 به پایان می‌رسد. در این روز دو بازی آخر گروه هشتم به صورت همزمان انجام خواهد شد.

با توجه به برنامه ریزی که انجام شده اولین دیدارها از مرحله یک‌هشتم نهایی دو روز بعد یعنی جمعه 7 تیر 93 در بلو هوریزونته و ریو دوژانیرو انجام می شود. مرحله یک هشتم نهایی روز دوشنبه اول جولای 2014 برابر 10 تیر 93 به پایان می‌رسد. بازیهای مرحله یک‌چهارم نهایی در چهارم و پنجم جولای برابر پنجشنبه 13 و جمعه 14 تیر انجام می شود و دو بازی مرحله نیمه نهایی در روزهای 8 و 9 جولای برابر با دوشنبه 17 و 18 تیر 93 برگزار خواهد شد و دیدار فینال روز شنبه 13 جولای برابر با 22 تیر انجام می شود.

اما در چند وقت گذشته بسیاری درباره اینکه چه تیم هایی در جام جهانی 2014 برزیل با هم همگروه می شوند و یا سید بندی جام جهانی به چه صورت خواهد بود، گمانه زنی های کرده اند و سید بندیهای مختلفی توسط رسانه‌های معتبر جهان ارائه شده که بعضا تفاوت‌هایی هم دارد. جرومه والکه دبیرکل فیفا چندی پیش در گفت و گو با رسانه اکیپ فرانسه تاکید کرده بود که فیفا سر گروه های قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ را بر اساس رنکینگ فیفا در ۱۷ اکتبر تعیین خواهد کرد و رده بندی فیفا در 28 نوامبر درباره سید بندی ملاک نظر نخواهد بود.

در هر حال بر اساس آنچه که دبیرکل فیفا به اکیپ فرانسه اعلام کرده این است که درباره سیدبندی جام جهانی فردا (سه شنبه) سوم دسامبر برابر با 12 آذر 92 در نشست کمیته برگزاری جام جهانی بحثهای نهایی انجام خواهد شد و روز پنجشنبه 5 دسامبر برابر با 14 آذر92 و در آخرین روز نشست کمیته اجرایی فیفا ، تصمیم گیری نهایی فیفا و ترتیب اعلام تیم ها در سیدهای 4 گانه به صورت رسمی اعلام می شود و جرومه والکه اعلام کرده است که در سید بندی، منطقه جغرافیایی و قاره ای ملاک است نه رنکینگ فیفا، چرا که فیفا می خواهد تیم های هم قاره(به غیر از اروپا که سهمیه بیشتری در جام جهانی دارد) با یکدیگر همگروه نشوند و پراکندگی منطقی در گروههای هشت گانه وجود داشته باشد. البته این پراکندگی طوری نخواهد بود که به هیجان و زیبایی مسابقات لطمه بزند اما همواره فیفا طوری برنامه ریزی می کند که در تیم های قدرتمند بتوانند برای جذابیت جام جهانی تا مراحل بالاتر در مسابقات باقی بمانند و این البته در مرحله یک هشتم نهایی به رده های تیم های قدرتمند در گروههایشان بستگی پیدا خواهد کرد.

پس نتیجه می گیریم با توجه به اینکه رسانه های بسیاری در چند روز اخیر اعلام کرده اند که سید بندی مشخص شده اما همه چیز روز پنجشنبه 14 آذر در این باره اعلام خواهد شد و سید بندی که اخیرا از سوی برخی رسانه های معتبرجهان اعلام شده و منطقی‌تر از سید بندی‌های دیگر به نظر می رسد هم نمی تواند صد در صد قطعی باشد. در این سید بندی تیم های اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، اروگوئه و سوییس به همراه برزیل در سید یک قرار گرفته اند. در سید دوم چهار تیم از آمریکای شمالی به نامهای آمریکا، مکزیک، کاستاریکا و هندوراس به همراه چهار تیم آسیا از یعنی ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا قرار دارند. در سید سوم پنج کشور از قاره آفریقا به نامهای ساحل عاج، غنا، الجزایر، نیجریه و کامرون دو تیم شیلی و اکوادور از آمریکای جنوبی و فرانسه که پایین ترین رنکینگ فیفا را دارد مشاهده می شود و در آخر هشت کشور اروپایی به نامهای هلند، ایتالیا، انگلیس، یونان، پرتغال، بوسنی-هرزگوین، روسیه و کرواسی در سید 4 قرار گرفته اند که باید منتظر ماند و دید که روز پنجشنبه سید بندی از سوی فیفا به چه ترتیبی اعلام خواهد شد و شاید سید بندی که اخیرا اعلام و گمانه زنی شده باشد و در این گزارش به آن هم اشاره شد درست از کار دربیاید. با توجه به شرایط قرعه کشی، حداکثر دو تیم از قاره سبز در هر گروه قرار می گیرد که می تواند جام جهانی را دیدنی تر هم بکند.

در نهایت باید تا پایان جلسه روز پنجشنبه 14 آذر کمیته اجرایی فیفا صبر کرد تا نام کشورهایی که در 4 گلدان قرعه کشی 8 گروه جام جهانی، قرار می گیرند، مشخص شود.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...