نسخه چاپی

زنگنه عازم وین می‌شود

بیژن زنگنه به منظور نخستین حضور خود در دوره جدید تصدی بر وزارت نفت در اجلاس وزرای كشورهای صادر كننده نفت (اوپك) بامداد فردا سه‌شنبه مورخ 12 آذر ماه‌جاری در رأس هیأتی تهران را به مقصد وین ترك می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، برای شرکت در یک صدو شصت و چهارمین اجلاس اوپک عازم وین، پایتخت کشور اتریش می‌شود.

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه به منظور نخستین حضور خود در دوره جدید تصدی بر وزارت نفت در اجلاس وزرای کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بامداد فردا سه‌شنبه مورخ 12 آذر ماه‌جاری در رأس هیأتی تهران را به مقصد وین ترک می‌کند.

اجلاس 164 اوپک در حالی برگزار می‌شود که تحولات سیاسی و ژئوپولتیک در منطقه خاورمیانه و بویژه توافق مهم هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غرب این دوره از اجلاس را از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار کرده است.

تصمیم‌گیری در مورد تثبیت سقف تولید اعضای اوپک، گزارش دبیرکل از تحولات بازار نفت در فاصله دو اجلاس، گزارش کمیسیون اقتصادی اجلاس، گزارش تولید نفت اوپک از ماه اوت تا اکتبر، خلاصه تصمیمات اجلاس 141 هیات عامل اوپک که 14 و 15 آبان مصادف با 5 و 6 نوامبر 2013 در وین برگزار شد، از جمله مباحث وزرای شرکت کننده در یک صدو شصت و چهارمین اجلاس اوپک خواهد بود.

همچنین انتخاب دبیرکل جدید این سازمان از دیگر مباحثی است که در اجلاس مذکور آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

این گزارش حاکیست، پیش از این غلامحسین نوذری وزیر اسبق نفت به عنوان نامزد جمهوری اسلامی ایران برای تصدی سمت دبیرکلی سازمان اوپک، معرفی شده است.

این گزارش حاکی است، سازمان کشورهای صادرکننده نفت از دسامبر 2011 تاکنون سقف تولید خود را به میزان 30 میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشته که انتظار می‌رود با توجه به چشم‌انداز بازگشت نفت ایران به بازار و افزایش تولید نفت عراق در ماه‌های اخیر، اعضای این سازمان بررسی سقف تولید را به بحث و مذاکره بگذارند.

بکصدوشصت و چهارمین اجلاس اوپک روز چهارشنبه 13 آذر (4 دسامبر) در شهر وین برگزار می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...