نسخه چاپی

آغاز بارش برف و باران در پایتخت از عصر فردا

مدیركل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در پایتخت طی 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش نما عبدالرضا امیدوار شهری درگفتگو با مهر با اشاره به نقشه‌های پیشیابی هواشناسی گفت: بر این اساس وزش بادهای جنوبی برای سواحل دریای خزر به ویژه سواحل عربی و استان اردبیل تا اواسط سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و در این مناطق دمای هوا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه برای برخی مناطق شمال غرب کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود افزود: از اواسط سه‌شنبه بتدریج با نفوذ هوای سرد به نوار شمالی، کاهش محسوس دما در این مناطق به ویژه در سواحل دریای خزر و بارش باران و برف در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های البرز و بتدریج در روز چهارشنبه علاوه بر این نواحی در غرب دامنه‌های زاگرس و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در بعدازظهر سه شنبه در گیلان و در روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های زاگرس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سواحل دریای خزر نیز از بعدازظهر سه‌شنبه و در روز چهارشنبه مواج پیش‌بینی شده است تصریح کرد: بارش در مناطق یاد شده به تناوب تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و افزود: : براین اساس به سبب بارش شدید باران از اواخر سه شنبه و طی روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود که در این مدت دریای خزر نیز به سبب وزش باد شدید نیز مواج و طوفانی است.

وی تصریح کرد: با افزایش 5 تا 8 درجه‌ای هوا در سواحل شمالی تا اواسط روز سه شنبه و به دنبال آن با نفوذ توده هوای سرد به سواحل دریای خزر و نوار شمالی کشور، کاهش 12 تا 16 درجه‌ای دما همراه با بارش برف در مناطق سردسیر این استان‌ها و دامنه‌های البرز موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یاد آور شد: فردا آسمان پایتخت کمی ابری به تدریج با افزایش ابر و وزش باد در اواخر وقت با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه افزایش نسبت به امروز به 10 و 18 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

۱۳۹۲/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...