نسخه چاپی

راه حل مقابله با جرم گوش

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: قطره‌های گوش برای نرم كردن جرم گوش و برطرف كردن التهاب موضعی گوش كاربرد دارند اما در عفونت‌ موضعی گوش، معاینه توسط پزشك و پاكسازی مناسب، مقدم بر مصرف قطره است.

به گزارش نما به نقل از فارس مهتاب ربانی‌اناری اظهار داشت: قطره‌های گوش دو نوع است؛ یک دسته برای نرم کردن جرم گوش در بیمارانی که جرم گوششان بر روی هم انباشته شده و مشکل شنوایی ایجاد کرده است کاربرد دارند.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: دومین دسته از این قطره‌ها در برطرف کردن التهاب موضعی گوش است که معمولاً قطره‌ها یا آنتی‌بیوتیکی یا کورتنی هستند که برای کاهش التهاب و از بین بردن عفونت گوش به کار برده می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: برای مصرف هر دو نوع قطره بهتر است تجویز پزشک صورت پذیرد چرا که قبل از شروع مصرف قطره، معاینه گوش و تشخیص درست حائز اهمیت است.

ربانی اناری افزود: برخی قطره‌های آنتی‌بیوتیکی و کورتنی که در حال حاضر در داروخانه‌ها موجود است قطرات چشمی هستند که برای گوش نیز کاربرد دارند.

وی ادامه داد: در عفونت‌ موضعی گوش، معاینه توسط پزشک و پاکسازی مناسب، مقدم بر مصرف قطره است. تعداد قطره‌ها و تناوب آن طی روز بسته به دستور پزشک معالج است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برای ریختن قطره در گوش بهتر است بیمار روی گوش سمت مقابل بخوابد و شخص دیگری قطره را داخل گوش بریزد و بیمار به مدت 10 تا 15 دقیقه در چنین وضعیتی باقی بماند.

ربانی اناری افزود: چنانچه بیمار انواع مختلف قطره برای مصرف در گوش داشته باشد بهتر است یک فاصله 15 دقیقه‌ای بین قطره‌ها قائل شود.

۱۳۹۲/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...