نسخه چاپی

اشتغال دختران مانعی برای ازدواج

رئیس بسیج زنان كشور معتقد است برداشتن اولویت استخدام زنان مجرد تضمین كننده آینده شغلی و خانوادگی دختران مجرد است و این موضوع فرصتی است تا دختران حتی پس از ازدواج نیز امكان جذب در دستگاههای دولتی و غیردولتی را داشته باشند.

به گزارش نما، مینو اصلانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: بسیاری از فعالان حوزه زن از ماده 9 طرح تعالی خانواده سوء برداشت کرده و فکر می کنند این ماده در پی حذف زنان از فعالیتهای اجتماعی است. این در حالی است که با تدوین طرح تعالی خانواده و گنجاندن ماده 9 در آن، امید در میان زنان متاهل برای آینده شغلی شان پس از ازدواج بیشتر می شود.

اصلانی تصریح کرد: تصور جامعه امروز این است که دختران پس از کسب دیپلم و لیسانس در پی کسب شغل برای خود باشند و سپس ازدواج کنند، اما نمی دانند که شاغل شدن منجر به افزایش سن ازدواج در میان جوانان کشور می شود و ازدواج را به تاخیر می اندازد.

رئیس بسیج زنان کشور با بیان اینکه در حال حاضر استخدام ها محدود به یک شرایط سنی است، تصریح کرد: محدودیت شرایط سنی منجر به این می شود که دختران ابتدا در پی کسب شغل بوده و بعد به فکر ازدواج باشند، اما این طرح معادلات را به هم ریخته و منجر به این می شود که دختران دیگر نگران آینده شغلی خود حتی پس از ازدواج نباشند.

به گفته وی، دختران جوان باید بدانند با برداشتن اولویت نه تنها فرصت از آنها گرفته نمی شود بلکه آینده شغلی و زندگی خانوادگیشان تضمین می شود.

اصلانی با اشاره به اینکه طرح تعالی خانواده به تحکیم بنیاد خانواده و فرزند آوری کمک شایانی می کند، در پاسخ به این سوال که تکلیف زنان مجردی که از سن ازدواجشان گذشته است، توضیح داد: ماده 9 به شکل مطلق به زنان مجرد نگاه نمی کند بلکه این موضوع بستگی به شرایط افراد، سن آنها و نیاز دستگاه مربوطه در جذب زنان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس ماده 9 طرح جمعیت و تعالی خانواده در تمامی بخشهای دولتی و غیر دولتی اولویت استخدام به ترتیب دارای مردان دارای فرزند، مردان متاهل فاقد فرزند و سپس دارای فرزند است به کار گیری یا استخدام افراد مجرد واجد شرایط در صورت عدم وجود متقاضیان متاهل واجد شرایط بلامانع است. همچنین در ماده 10 آمده است 5 سال پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون جذب افراد مجرد به عضویت هیئت علمی در تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی و معلمان مدارس در تمام مقاطع تحصیلی ممنوع است تنها در نبودن متقاضی متاهل واجد شرایط با تایید بالاترین مقام دستگاه جذب افراد مجرد بلامانع خواهد بود.


۱۳۹۲/۹/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...