نسخه چاپی

یك كارشناس آلمانی:

هیچ فشاری نه از اروپا و نه از روسیه نباید بر"كیف" وارد شود

عکس خبري -هيچ فشاري نه از اروپا و نه از روسيه نبايد بر"کيف" وارد شود

یك كارشناس آلمانی با تاكید بر اینكه اوكراین یك كشور كاملا مستقل است كه خود باید درباره مسیر آینده اش تصمیم بگیرد، گفت كه هیچ فشاری نه از طرف بروكسل و نه از طرف مسكو نباید بر كیف وارد شود.

به گزارش نما؛ به نقل از "هامبورگر ابند بلات" در زمینه اختلافاتی که بین اتحادیه اروپا و روسیه بر سر مسئله اوکراین رخ داده است قرار است امروز در کاسل ، گفتگوهایی موسوم به پترزبورگ انجام گیرد که روزنامه "دی ولت" با "لوتار دمایزیر"، رئیس آلمانی این انجمن گفتگویی را انجام داده است.


وی در این گفتگو اظهار داشت که کشورهای عضو شوروی سابق مانند اوکراین کشورهای مستقلی شده اند و آن ها باید خودشان تصمیم بگیرند که کدام مسیر را باید انتخاب کنند. هیچ فشاری از هیچ طرفی نه از طرف اتحادیه اروپا و نه از طرف روسیه نباید بر این کشور وارد شود.


وی افزود: اما اتحادیه اروپا هم نباید با این حال منافع خاص روسیه در این باره را کاملا نادیده بگیرد. مناسبات اقتصادی بین مسکو و "کیف" مانند گذشته بسیار تنگاتنگ است. این درخواست اتحادیه اروپا از اوکراین که برای بستن قرارداد تجاری با اروپا باید همه مناسبات اقتصادی تنگاتنگ خود با مسکو را کنار بگذارد داشتن توقع زیادی هم از روسیه و هم از اوکراین محسوب می شود.


وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که گفتگوهای پترزبورگ چه کمکی می تواند به حل این بحران کند گفت: در این انجمن ما می توانیم آنچه را که برای ما اختلال ایجاد می کند را با روس ها به بحث بگذاریم. روسیه در حال حاضر این تصور را دارد که توسط ما آلمانی ها مانند یک عاشقی رفتار می شود که دست رد بر سینه اش خورده است.


این کارشناس آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو به مناسبات اقتصادی بالای روسیه و آلمان اشاره کرده و گفت: امنیت انرژی ما به گاز روسیه بستگی دارد و مسکو تا به حال همه قرارداد های تحویل گاز به ما را برآورده است. انتقاد آشکار به دولت ها بیشتر غیر سازنده است.

۱۳۹۲/۹/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...