نسخه چاپی

خط تلفن مستقیم ژاپن با انگلیس و آمریكا راه‌اندازی می‌شود

عکس خبري -خط تلفن مستقيم ژاپن با انگليس و آمريکا راه‌اندازي مي‌شود

رسانه‌های خبری ژاپن اعلام كردند كه توكیو در نظر دارد فردا همزمان با آغاز به كار شورای امنیت ملی جدید این كشور، به منظور افزایش همكاری‌های امنیتی خط تلفن مستقیمی با واشنگتن و لندن راه‌اندازی كند .

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های خبری ژاپن اعلام کردند که توکیو در نظر دارد فردا (چهارشنبه) همزمان با آغاز به کار شورای امنیت ملی جدید این کشور، به منظور افزایش همکاری‌های امنیتی خط تلفن مستقیمی با واشنگتن و لندن راه‌اندازی کند .


شورای امنیت ملی جدیدی ژاپن که به سبک کشور آمریکا قرار است شروع به کار کند هفته گذشته توسط پارلمان ژاپن به تصویب رسید. این شورا اختیارات نخست وزیر را در زمینه دفاعی افزایش می‌دهد.


روزنامه نیکی در این باره نوشت: ژاپن همچنین از استرالیا، فرانسه، روسیه، آلمان، هند و کره جنوبی خواهد خواست تا به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین و یا حملات سایبری و دیگر نگرانی‌های امنیتی و برای ارتباط با این شورا تلفن مستقیم راه اندازی کنند.


بنا براین گزارش، علاوه بر نخست وزیر ژاپن وزرای خارجه و دفاع و همچنین دبیر کل دولت نیز از اعضای این شورا هستند. این شورا دارای اختیارات لازم برای تصمیم گیری در زمینه‌های نظامی، دیپلماسی و مسائل مرتبط با امنیت ملی است.

۱۳۹۲/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...