نسخه چاپی

حاشیه های مراسم سخنرانی ظریف در دانشگاه تهران

مراسم سخنرانی محمدجواد ظریف در دانشگاه تهران به دلیل ناهماهنگی‌های موجود در حالی برگزار شد كه خبرنگاران و دهها دانشجو در پشت درهای بسته نتوانستند صدای وزیر امور خارجه را بشنوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مراسم عصر امروز سخنرانی محمدجواد ظریف در سالن علامه طباطبایی کتابخانه دانشگاه تهران مراسمی متفاوت بود. ناهماهنگی مسئولان برگزار کننده این مراسم و ازدحام دانشجویان در کتابخانه دانشگاه تهران باعث شد تا مشکلات عدیده‌ای برای اصحاب رسانه و حاضران ایجاد شود.

جدا از اینکه محل در نظر گرفته شده و ظرفیت آن برای برگزاری چنین مراسمی اصلا مناسب نبود، خبرنگاران هم سردرگم بدون اینکه محلی برای آنها در نظر گرفته شود با برخورد نامناسب مسئولان حراست دانشگاه مواجه شده و به آنها اجازه ورود داده نشد. این در حالی بود که همگی آنها از طرف دانشگاه تهران دعوت شده بودند و کارت‌های خبرنگاری خود را هم به همراه داشتند.

سوال اینجاست که اگر در مجموعه دانشگاه تهران هیچ امکاناتی برای خبرنگاران و عکاسان همانند آنچه که عرف حرفه‌ای اصحاب رسانه است وجود ندارد، و اتاقی برای خبرنگاران در نظر گرفته نشده چرا دانشگاه تهران برای همه رسانه‌ها نمابر ارسال می‌کنند و آنها را دعوت می‌کنند.

این نکته برای دانشجویانی که پشت دربهای بسته ماندند صادق است.

نکته دیگر اینکه مسائل امنیتی مربوط به حضور مقامات سیاسی در محل برگزاری این مراسم آنطور که باید رعایت نشده بود. به نظر می رسد وزارت خارجه هم باید قبل از برگزاری این مراسم تیمی را برای بررسی نحوه برگزاری مراسم ارسال کند تا سخنرانی نفر اول دستگاه دیپلماسی کشور در مکان و شرایط و با مدیریت مطلوب‌تری برگزار شود.

۱۳۹۲/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...