نسخه چاپی

دلیل بركناری رهبر از ریاست دانشگاه تهران

پس از مخالفت رئیس دانشگاه تهران، وزارت كشور هم با درخواست انجمن موسوم به اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برای دعوت از محمد خاتمی برای سخنرانی در مراسم ۱۶ آذر مخالفت كرده است.

به گزارش نما، «ندای انقلاب» با درج این خبر در ستون شنیده‌های خود نوشت: گفته شده این انجمن درصدد دعوت از هاشمی‌رفسنجانی و یا [...] برای سخنرانی در مراسم روز دانشجو است که تاکنون با مخالفت آنها مواجه شده است.

از فرجی دانا و توفیقی نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده که فرجی‌دانا با توجه به سؤالی که قرار است در صحن مجلس از وی شود حضور در این برنامه را رد کرده اما توفیقی برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کرده است.

خاتمی ۱۶ آذر سال ۱۳۸۳ از سوی افراطیون دفتر تحکیم در دانشکده فنی دانشگاه تهران هو شد و همان جا با صدای بلند گفت کاری نکنید که بگویم بیرون‌تان کنند.

او همچنین با صورتی برافروخته گفته بود از اردوگاه اصلاح‌طلبان صدای دشمن به گوش می‌رسد. اما خود خاتمی چند سال بعد در فتنه سال ۸۸ بازیچه دشمنان شد.

برخی از عناصر نفوذی در انجمن‌های اسلامی و دفتر تحکیم پس از نقش‌آفرینی در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ از کشور گریختند.

ندای انقلاب همچنین خبر داده است: شنیده شده یکی از دلایل برکناری محتمل دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران مخالفت وی با حضور محمد خاتمی برای حضور در مراسم ۱۶ آذر امسال است.

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم به توفیقی و میلی‌منفرد به خاطر نقش‌آفرینی در فتنه ۸۸ رای اعتماد نداد اما حسن‌ظن و اعتماد نمایندگان به گزینه فرجی‌دانا مانع از آن نشد که فرجی‌دانا از این دو و برخی عناصر مسئله‌دار دیگر برای تصدی کارهای اجرایی دعوت نکند.

وزارت اطلاعات اعلام کرده به استعلام برخی از این منسوبان وزارت علوم نظر منفی داده و درباره برخی دیگر اصلاً استعلام صورت نگرفته است.

فتنه و آشوبگری سرویس‌های جاسوسی بیگانه در سال ۱۳۷۸ از کوی دانشگاه تهران کلید خورد هر چند که برخی نشریات زنجیره‌ای، وزارت کشور وقت، شماری از احزاب تندرو و برخی مسئولان وزارت علوم نقش تقویت‌کننده و تحریک‌کننده را داشتند.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...