نسخه چاپی

حنای احمدی‌نژاد دیگر رنگی ندارد/ روحانی وقت برای مناظره ندارد

یك فعال سیاسی اصلاح طلب در واكنش به درخواست محمود احمدی‌نژاد برای مناظره با حسن روحانی رییس جمهوری كشورمان گفت: در مجموع خود آقای احمدی‌نژاد هم می‌داند كه حنای او دیگر نه رنگی دارد و نه خریداری و او دیگر نمی‌تواند با طرح مباحث جنجالی این چنینی توجه كسی را جلب كند.

به گزارش نما، داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: کشورمان هم دیگر فرصت چندانی برای طرح مسائلی از این دست ندارد چرا که ظرف هشت سال گذشته با مدیریت آقای احمدی‌نژاد کشور آنقدر عقب گرد داشته است که دولت اگر به تاخت هم بتازد برای جبران خسارت‌های ناشی از سوء مدیریت هشت سال گذشته زمان کم می‌آورد.

وی افزود: در دوره آقای احمدی‌نژاد هم به انداز کافی مردم از این دست تبلیغات پوچ و بی‌محتوا را شنیده‌اند و بی‌فایده بودن آن دیگر برای همه مشخص شده است بنابراین بعید است که گوش شنوایی برای شنیدن جار و جنجال‌هایی از جنس محمود احمدی‌نژاد وجود داشته باشد.

قنبری درباره انتقاد احمدی‌نژاد از آمار‌ها و اطلاعاتی که رییس جمهوری از عملکرد دولت گذشت در گزارش ۱۰۰ روزه دولت یازدهم گفت: آنچه آقای روحانی در گزارش ۱۰۰ روزه عملکرد دولت یازدهم ارایه کردند عمدتا مبتنی بر این بود که دولت، کشور را تحت چه شرایطی تحویل گرفته است و مردم هم کم و بیش این امور را می‌دانسنتند و همین احساس را داشتند که کشور شرایط مناسبی را به دلیل عملکرد گذشته ندارد.

این فعال سیاسی اطلاح طلب افزود: با این حال چون در دوره آقای احمدی‌نژاد اجازه انتشار هیچ نوع آماری داده نمی‌شد تا مشت دولت نهم و دهم زود‌تر از این‌ها باز شود، مردم با شنیدن آمارهای دقیق از زبان رییس جمهوری به طور مستند و مستدل درک کردند که در هشت سال گذشته چه بلایی سر کشور آمده است.

وی ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد چون الان می‌بیند که واقعیت‌های سیاه گذشته یک به یک در حال رو شدن است، به نوعی می‌خواهد از طریق جنجال آفرینی‌های مسبوق به سابقه خود همچون بگم بگم‌های معروف بهره برداری تبلیغاتی کند.

این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه این بهره بهرداری‌های تبلیغاتی هم یک هدف بیشتر ندارد و آن زمینه چینی برای بازگشت به قدرت گفت: احمدی‌نژاد که در سال ۸۴ با همین روش بگم بگم راه ورود به قدرت را پیش روی خود باز کرد، گمان می‌کند که باز هم می‌تواند با همین روش راه تازه‌ای برای خود باز کند، غافل از اینکه یک اشتباه دوباره تکرار نمی‌شود.

قنبری افزود: آقای احمدی‌نژاد تنها هنری که داشت تبلیغات بود، آن هم تبلیغات پوچ و بی‌محتوا از طریق جار و جنجال، عملکرد او خود گواهی است بر این مدعا. نمونه‌اش همین سفرهای استانی دولت نهم و دهم که در هر سفر استانی بیش از ۱۰۰ پرژه تصویب می‌شد که اکثر آن‌ها قابلیت اجرایی هم نداشت و تنها به افزایش مطالبات منجر شد. اما اکنون واقعیت‌ها بیش از پیش مشخص شده است که آن مصوبه‌ها تنها نمایشی در راستای پروژه‌های تبلیغاتی دولت بود.

وی درباره اینکه اگر واقعیت آن چیزی است که روحانی در گزارش خود ارایه کرده، احمدی‌نژاد قرار است در مناظره از چه دفاع کند گفت: آقای احمدی‌نژاد خود می‌داند واقعیت چیست طرح بحث مناظره یک فرار به جلو است اما ایشان چون دارای کیش شخصیت است هیچگاه نتوانسته است که انتقاد را بربتابد، از این رو اکنون که با انتقاد روبرو شده چون دستش از ابزارهای اطلاع رسانی کوتاه است می‌خواهد به مناظر متوسل شود.

قنبری در خاتمه گفت: با این حال وقت آقای روحانی این اجازه را نمی‌دهد که با او که اکنون با یک شهروند عادی تفاوتی ندارد مناظره کند از سوی دیگر اساسا آقای روحانی همچون سلف خود دنبال تبلیغات و نمایش نیست.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...