نسخه چاپی

نشان ملی یك عمر استعفا در مدیریت برای رویانیان

رویانیان پیش از این هم استعفا داده؛ اما هر بار به این باشگاه بازگشته و حال سوال این است كه تازه‌ترین استعفای او واقعی است یا اینكه باز هم ابزاری برای تهدید؟

به گزارش نما، محمد رویانیان که پیش از این هم سابقه استعفا دادن داشته، اعلام کرده که در اعتراض به حکم کمیته انضباطی مبنی بر کسر امتیاز از این تیم و جریمه دایی از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

رویانیان البته پیش از این هم استعفا داده اما هر بار به این باشگاه بازگشته بود و حال سوال این است که آیا تازه‌ترین استعفای او واقعی است یا اینکه باز هم ابزاری است برای تهدید؟

سردار محمدرضا رویانیان با نام پیشین انوشیروان رویانیان (سرتیپ‌ دوم پاسدار) (زاده ۲۲ اردیبهشت ۱۳۳۹ - نور) فرماندهٔ پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی و مدیرعامل کنونی باشگاه پرسپولیس است.

محمدرضا رویانیان از سال ۱۳۶۱ وارد کمیته انقلاب اسلامی شهرستان نور شد و بتدریج به فرماندهی کمیته سپس با ادغام کمیته و شهربانی به عنوان فرماندهٔ نیروی انتظامی شهرستان نور و بعد از آن به عنوان فرماندهٔ نیروی انتظامی استان مازندران منصوب شد. وی به عنوان اولین فرماندهٔ پلیس ۱۱۰ منصوب شد و تا سال ۱۳۸۰ رییس مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ بود. پس از آن‌که سردار رویانیان در جایگاه فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفت، تا سال ۱۳۸۴ در این سمت بود و با جایگزینی اسماعیل احمدی‌مقدم به جای محمدباقر قالیباف، اسکندر مومنی نیز جایگزین وی در سمت فرماندهی پلیس راهور ناجا قرار گرفت.

محمدرضا رویانیان، از سال ۱۳۸۶ با حکم محمود احمدی‌نژاد، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور شد. محمدرضا رویانیان در ۲۹ شهریورماه سال ۱۳۹۰ با حکم محمد عباسی (وزیر ورزش و جوانان)، مدیر عامل پرسپولیس شد. این در حالیست که دارای سابقه حرفه‌ای در فوتبال نیست.

برخی تحلیلها مبنی بر این است که نحوه مدیریت رویانیان در فوتبال نوعی مدیریت پوپولیستی بوده است. قدرت بازیگری، رفتار نمایشی، داد و بیداد و مظلوم نمایی هدفدار و قدرت جوسازی قابل توجه و استعفاهای هدفمند، برخی از ویژگیهای رویانیان است که برای جامعه ای مثل ایران که حتی فضای سیاسی اش هم تحت تاثیر پوپولیسم است کارایی دارد.

هزینه کردن بودجه دولتی در فوتبال در اوایل مدیریت وی مورد انتقاد محمد مایلی کهن قرار گرفت ولی این موضوع پس از تشکیل شرکتهای خصوصی زیر مجموعه و بعد از استعفای رویانیان از ستاد سوخت منتفی گردید.

در مورد نحوه هزینه‌ها در پرسپولیس معمولاً شفاف سازی نمی‌شود، ولی رویانیان اعلام کرده که پولی که در این تیم هزینه می‌کند دولتی نیست. به‌ عقیده رویانیان، هواداران پرسپولیس از فوتبال فقط نتیجه و بازی خوب را می‌خواهند و کاری به اینکه پولها از کجا می‌آید ندارند.

چرخ فوتبال پرسپولیس ظاهرا با پول‌هایی که رویانیان آورده، چرخیده اما آنچه مهم است این است که این فوتبال نبوده که چرخ خود را چرخانده و با رفتن این افراد، باشگاه هرگز صاحب ریالی از این پولها نخواهد شد. بلکه این صاحبان پولها هستند که صاحب نفوذ باقی می‌مانند. چون بدون حضور آنها چرخ تیمداری در ایران دیگر نمی‌چرخد.

به هر حال اين روزها دوباره موضوع استعفاي رويانيان به عنوان بيلبورد تبليغاتي بالا رفته است و با روي كار آمدن وزير جديد بحث خصوصي كردن باشگاه هاي بدهكار استقلال و پرسپوليس داغ تر شده و رويانيان در تلاش است تا هر چه زودتر اين خصوصي سازي كه مقدمات آن آماده شده و بسته هاي آن از قبل تهيه شده انجام شود!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به شایعه حضور امیر عابدینی در این باشگاه به عنوان مدیرعامل تاکید کرد: از مدیرعاملی هر فردی در پرسپولیس استقبال می‌کنم.

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به صحبت‌های محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اینکه خصوصی‌سازی مشکلات پرسپولیس و استقلال را حل نمی‌کند، تصریح کرد: اگر یک بسته چند اقدام برای خصوصی‌سازی وجود داشته باشد، تغییر و تحولات اساسی در پرسپولیس و استقلال شکل می‌گیرد. در این صورت خصوصی‌سازی محور و اساس آن بسته خواهد شد.

رویانیان ادامه داد: من آمادگی این را دارم که در این خصوص صحبت کنم و پیشنهاد خود را هم ارائه دهم. باز هم تاکید می‌کنم اینکه بگوییم صرفا پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند مشکلاتان حل می‌شود اشتباه است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند در دولت جدید چند درصد احتمال خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال وجود دارد، تاکید کرد: امیدوارم این صحبت و پیشنهاد من در مورد خصوصی‌سازی بر مبنای بسته سیاستی هر چه سریعتر در این دولت اتفاق بیفتند و مانند دیگر کارها و اتفاقات خوب دولت یازدهم پرسپولیس و استقلال هم خصوصی شوند.

رويانيان استعفا مي دهد / ۲۳ دي ۸۶

رييس پليس راهنمايي و رانندگي اظهار کرد تا دو ماه آينده استعفاي خود را تقديم مقامات خواهد کرد.

سردار محمد رويانيان افزود: هنوز ۱۱ ماه از اتمام خدمت بنده در پليس راهنمايي و رانندگي باقي مانده است ولي تصميم دارم که تا ۲ ماه آينده استعفاي خود را تقديم مقامات کنم.

وي زيادشدن مسووليت ها و کاهش توانايي خود در اداره امور و همچنين واگذاري مسووليت به نسل جوان را از جمله علل استعفاي خود عنوان کرد.

مصطفی دنیزلی ممنوع الخروج شد/ رویانیان استعفا داد / ۲۴ بهمن ۹۰

مصطفی دنیزلی که قبلاً مربی تیم های فوتبال پاس و پرسپولیس تهران بوده است بابت قرار دادهای صدها میلیون تومانی که با باشگاه های فوتبال کشور داشته است مالیات خود را به طور کامل پرداخت نکرده است

مصطفی دنیزلی که قراردادهای میلیارد تومانی با باشگاه پرسپولیس به امضا رسانده، بابت مالیات بر درآمد اتباع خارجی و بر اساس قانون مالیات های مستقیم موظف است که بخشی از درآمد خود را بابت مالیات به وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت نماید.

باخبر شدیم آقای رویانیان مدیرعامل پرسپولیس استعفا کرده و اعلام کرده که به دنیای فوتبال تعلق ندارم. اما عده ای از ناظران گفته اند که احتمالا رویانیان قرار است نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شود.

رویانیان استعفا کرد / ۲۶ دي ۹۱

محمد رویانیان از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور و مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس استعفا داد.

محمد رویانیان با اشاره به جلسه امروز خود با رییس دفتر رییس جمهوری گفت: در این جلسه درخواست کرده‌ام تا به دلیل فشار کاری و خستگی ناشی از آن از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور کنارگیری کنم.

محمد رویانیان که نزدیک به یک سال و چهار ماه از حضورش در فوتبال می گذرد صبح امروز سه شنبه در نشستی با رئیس دفتر رئیس جمهور درخواست استعفا از ریاست ستاد سوخت کشور را مطرح و تاکید کرده که از وزیر ورزش و جوانان هم خواهد خواست تا از مدیرعاملی پرسپولیس هم استعفا کند.

رویانیان که در این مدت بارها از حضورش در فوتبال ابراز نارضایتی کرده بود، پیش از این بهمن ماه سال ۹۰ هم اعلام کرد پس از دیداری که با وزیر ورزش و جوانان داشته استعفایش را به وی اعلام کرده است. البته رویانیان اعلام کرد که این استعفا مربوط به ماه ها پیش بوده است.

انتقاد تند افشين پیروانی از رویانیان/ ۹ آذر ۹۲

افشين پیروانی: آقای رویانیان گفتی پول مفت ندارم به کسی بدهم. اما این را به شما می‌گویم شهرت مفتی که الان به دست آوردی از صدقه سری من و امثال من پیشکسوت است. البته خیلی حرفها هست که راجع به پرسپولیس بزنم چون شما با من درد و دل کردی ولی الان این کار را نمی‌کنم.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...