نسخه چاپی

محاكمه یك تبعه ایرانی در باكو

محسن مولائی مسوول امور كنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، با اعلام خبر آغاز محاكمه یك تبعه ایران در باكو، خواهان حضور نماینده سفارت در جلسه دادگاه تجدید نظر وی شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مولائی با اشاره به اینکه جلسه رسیدگی به شکایت ˈبهرام فیضیˈ روز 13 آذر سال جاری (امروز) تعیین شده است ، گفت: طبق موازین بین المللی باید امکان ملاقات با این فرد متهم تا قبل از صدور حکم برای نماینده سفارت فراهم شود، اما به رغم ارسال یادداشت های مکرر به مقامات جمهوری آذربایجان ، هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

مسوول امور کنسولی سفارت ایران با اشاره به مفاد نامه دریافتی از بهرام فیضی گفت: وی اعلام کرده که در اعتراض به رای دادگاه دست به اعتصاب غذا زده و در شرایط خوبی بسر نمی برد و لازم است توسط پزشک سفارت مورد معاینه قرار گیرد.

رسانه های جمهوری آذربایجان مهر ماه سال جاری اعلام کردند که بهرام فیضی تبعه ایران به اتهام منفجر کردن سفارت رژیم اسراییل در جمهوری آذربایجان، از سوی دادگاه باکو به 15 سال زندان محکوم شده، ولی وی تقاضای تجدید نظر در حکم را داده است.

ماه گذشته نیز ˈحسن فرجیˈ دیگر تبعه ایرانی به جرم مشابه دستگیر شد که پس از عدم ثبوت اتهام، وی آزاد گردید.

در سال های اخیر بازداشت شهروندان ایرانی یا اتباع جمهوری آذربایجان و متهم کردن آنها به اقدامات تروریستی برای ایران، بدون ارایه مستندات و با برگزاری دادگاههای غیر علنی، افزایش یافته است .

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...