نسخه چاپی

لاپید:

باید فتیله اختلاف با آمریكا برسر ایران را پایین بكشیم!

عکس خبري -بايد فتيله اختلاف با آمريکا برسر ايران را پايين بکشيم!

«یائیر لاپید» شریك اصلی دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل گفت نتانیاهو باید از شدت دعوا با باراك اوباما رییس‌جمهور آمریكا بكاهد.

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاري رويترز، یائیر لاپيد هشدار داد اختلاف با آمريکا بر سر ايران کمکي به اسراييل نمي‌کند.




روابط ميان اسراييل و واشنگتن که به طور سنتي نزديک‌ترين نوع روابط ميان دو متحد بوده است در ماه گذشته تيره شد. نتانياهو ماه گذشته علنا از اوباما به خاطر حمايت از توافق موقت قدرت‌هاي بزرگ با ايران انتقاد کرد.




برخي تحليل‌گران معتقدند روابط اسراييل و آمريکا به بدترين وضعيت در بيست سال گذشته رسيده و اسراييل را که به شدت به حمايت نظامي و سياسي آمريکا تکيه دارد دچار تنش کرده است.




يير لاپيد وزير دارايي اسراييل که رييس دومين حزب بزرگ در دولت است در گفتگو با راديوي ارتش گفت: "به نظرم بايد فتيله اختلاف با آمريکا را پايين بکشيم. اين رويارويي خوب نيست و به هدف ما کمک نمي‌کند." 




مقامات آمريکا به دنبال آن بوده‌اند که از نگراني‌هاي اسراييل بکاهند. آن‌ها مي‌گويند در دور بعدي مذاکرات به دنبال موافقتي فراگير با ايراني‌ها خواهند بود.




لاپيد گفت معتقد است توافق موقت با ايران توافق خوبي نبود. وي با حمايت از ديدگاه عمومي در اسراييل گفت در حالي که داشت تحريم‌ها به شدت به ايران لطمه مي‌زد، اين توافق به تهران اجازه داد از بر بار تحريمها در رود.




لاپيد در عين حال افزود نتانياهو بايد ناراحتي خود را خصوصي ابراز کند. وي گفت: "اين بهترين راه است و بهترين راه هم بوده است. پشت درهاي بسته بنشينيد و بي‌سروصدا درباره اين مساله صحبت کنيد."




اظهارات لاپيد بازتاب اظهارات سياستمداران مخالف بود.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...