نسخه چاپی

واكنش سخنگوی دولت به درخواست احمدی نژاد برای مناظره

سخنگوی دولت در واكنش به درخواست احمدی‌نژاد نسبت به برگزاری مناظره با رییس جمهور، یادآورشد كه جامعه در حال حاضر نیاز به آرامش دارد و ما وقت این حرف‌ها (برگزاری مناظره و واشكافی‌ها) را نداریم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت درباره‌ی درخواست مناظره احمدی‌نژاد با روحانی گفت: آقای احمدی‌نژاد به آمارو ارقام مطرح شده در گزارش و نادرست بودن آنها اشاره کرده است و بنده لازم است تاکید کنم جناب آقای رئیس جمهور در گزارش صد روزه به مردم از آمار و ارقامی استفاده کردند که این آمار را مراجع رسمی کشور مثل مرکز آمار ایران بیان کردند.

وی افزود: البته باخبر شدم که رئیس محترم مرکز آمار در جهت دفاع از صحبت‌های آقای روحانی مصاحبه‌ای داشتند و باید دانست که رئیس مرکز آمار ایران همان مدیر محترمی است که در زمان آقای احمدی‌نژاد فعال بودند.و ما هیچ یک از معاونین آن مرکز را تغییر ندادیم و این عزیزان از همکاران آقای احمدی‌نژاد هستند و هیچ اشکالی نیست که اگر ایشان نسبت به این آمارها تردیدی دارند به همکاران خود در این مرکز مراجعه کنند و مستنداتی را دریافت کنند.

وی افزود: طی 8 سال گذشته آقای احمدی‌نژاد بر حسب مسئولیتشان مرتب اعداد و ارقامی را بیان می‌کردند و شاید آن زمان هم نسبت به این آمار و ارقام برای محققان شبهاتی وجود داشت، اما به هر ترتیب امکانات رسانه‌ای در اختیار ایشان بود و ایشان می‌توانستند این آمار را بیان کنند. حتی روز آخر سخنرانی‌شان آماری داشتند که قابل تامل بود و به هر ترتیب مسئولیت‌ها و اختیارات این فرصت را برای مدیران فراهم می‌کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: حالا که جناب آقای احمدی‌نژاد فرصت بیشتری دارند می‌توانند مطالعات بیشتری هم داشته باشند. اگر چه این فرصت را برخی از مدیران قبلی نداشته‌اند و اکنون هم می‌بینیم که رسانه‌ی ملی فرصتی را برای یکی از وزرای سابق ایجاد کرد حال مساله‌ای نیست، اما به هر ترتیب باید گفت آنچه که جناب آقای دکتر روحانی اعلام کردند غیر از ارزیابی عمومی از مستندات آماری و واقعیت‌های اقتصادی نیست چنانچه هم اکنون همگان می‌دانیم که گرانی و تورم چقدر است و مردم نسبت به آمار بیکاری جوانان اطلاعات لازم را دارند.

وی اضافه کرد:همچنین همه می‌دانند که نمی‌توان برای پرداخت یارانه‌ها فقط به منابع حاصل از افزایش قیمت‌ها اکتفا کرد بلکه باید از بودجه‌ی عمومی هم برای آن صرف شود و این واقعیت روشنی است.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: البته من این را عرض کنم طبیعی است که دولت به منابع بیشتر اطلاعاتی به ویژه عملکردهای گذشته دسترسی دارد اما قصد آقای رئیس جمهور این نیست که دوباره آن آمارها را واشکافی کنیم.

نوبخت با بیان این که جامعه در حال حاضر نیاز به آرامش دارد، تصریح کرد: ما وقت این حرف‌ها (برگزاری مناظره و واشکافی‌ها) را نداریم . همه‌ی دوستان ما به صورت تمام وقت فعالیت می‌کنند. ممکن است یک عده فرصت بیشتری داشته باشند . و ما به هر ترتیب درگیر این مباحث نخواهیم شد، اما امکان نقد دولت برای همه‌ی شهروندان عادی کشور فراهم است.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که برخی نسبت به گزارش صد روزه‌ی آقای رئیس جمهور انتقاداتی داشتند و معتقد بودند که آقای روحانی باید نسبت به مسائلی چون آزادی‌های مدنی، و حقوق شهروندی مطالبی را بیان می‌کردند اظهار کرد: قطعا این گزارش اولین گزارش آقای روحانی به مردم نبود و آخرین گزارش هم نخواهد بود.

وی گفت: در هر یک از این گزارش‌ها به فراخور انتظار عمومی مباحث مختلف مطرح می‌شود و در گزارش‌های بعدی به مباحث فرهنگی و اجتماعی بیشتر پرداخت خواهد شد و به هر ترتیب همه این رویکردها در یک مصاحبه نمی‌گنجد و آقای روحانی در مصاحبه‌های بعدی به سوالات و انتظارات دیگر اشاره خواهند کرد.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...