نسخه چاپی

پیشنهاد بایرن مونیخ به ستاره استقلال؟!

مدیرعامل باشگاه استقلال اعتقاد دارد حاضر بود نكونام را با مبلغ 5 میلیارد تومان به منچستر بدهد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، محمدجماعت روزنامه‌نگار، عبدالرحمن شاه‌حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال و جعفر کاشانی مدیرعامل سابق باشگاه شاهین امروز در مناظره تلویزیونی حضور داشتند که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.
در این مناظره دلایل ناهنجاری در استادیوم‌های ورزشی به بحث گذاشته شد.
کاشانی درباره دلایل ناهنجاری گفت: ورزش دیگر مقوله تفریح نیست از جایگاه مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رفت چالش‌ها مدنظر مسئولان قرار گرفته و به خاطر این موضوع دولت‌ها زمینه بخش خصوصی را فراهم کرده‌اند. چالش‌هایی که می‌بینیم ناشی از روند زندگی افراد است اگر باشگاه داشته باشیم که نداریم این مسائل باید در آنجا حل شود. وقتی باشگاه داشته باشیم آنها می‌توانند از نخبگان استفاده کرده و در راس چالش‌ها از این افراد بهره بگیرند. استقلال و پرسپولیس باشگاه نیستند تیم هستند که اگر امکانات سال گذشته را بدهیم با این چالش‌ها کمتر مواجه خواهیم شد.

* جماعت: تماشاگرنما نداریم



* در ادامه این مناظره جماعت با رد ادعای فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه تماشاگرها هم افراد تحصیلکرده هستند اظهار داشت: ناهنجاری‌هایی که در استادیوم‌ها می‌بینیم از جامعه نشات گرفته است. 80 هزار نفر فحش رکیک می‌دهند اینها تماشاگرنما هستند. اصلا تماشاگرنما یعنی چه؟ نهادهایی که پول در آنها حل نمی شود برای فرهنگ مملکت چه کرده‌اند؟ اینکه برخی‌ها می‌گویند دولت باید از ورزش حمایت کند، برای ورزش همگانی مصداق است. برای بازیکنی که یک میلیارد می‌گیرد باید پول بدهیم که برود ماشینش را عوض کند؟ نباید احساسی صحبت کنیم.



مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه این مناظره با اشاره به اینکه دولت هنوز از بیت‌المال کمکی نکرده است، عنوان کرد: ورزش قهرمانی به پول نیاز دارد. بلاتر که به ایران آمده بود گفت 70 درصد درآمد جهانی را از پخش تلویزیونی به دست می‌آوریم اما در ایران حق تلویزیونی ما را برمی‌دارند اما اگر وزارت ورزش 5 میلیارد به ما بدهد در بوق و کرنا می‌کنیم.



وی ادامه داد مهدی رحمتی سال‌ها پابوس امام رضا می‌رود رویش را می‌پوشاند تا کسی او را نبیند که ویلچر هل بدهد اما می‌روند پشت دروازه لب‌خوانی می‌کنند که او چه می‌گوید. کار فرهنگی هزینه‌بر است. وقتی دوستان کار فرهنگی را دوست ندارند و نشان نمی‌دهند چه کار کنیم. امسال 20 استقلالی از حرم حضرت معصومه تا امام رضا رفتند اما کسی پوشش داد؟ پس با خودم می‌گویم ستاره بخرم این موضوع دیده می‌شود.



* فتح‌الله‌زاده: لاریجانی در مجلس به همه تذکر می‌دهد، انتظار داریم با یک نوجوان 16 ساله چه کنیم؟



کاشانی بازیکن سابق پرسپولیس با تائید حرف‌های فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: باید جایگاه ورزش قهرمانی مشخص شود چون جایگاه ورزش مشخص نیست شاید جای بعضی مدیران اینجا نباشد. باید اجازه دهیم بخش خصوصی فعال شود و برای توسعه‌اش از اندیشمندان و نخبه‌اش استفاده کند. فقط فوتبال نیست که ناهنجاری دارد. امیدوارم نگاه مسئولان به ورزش قهرمانی عوض شود. استقلال و پرسپولیس امکانات فیزیکی بگیرند هواداران هم جایگاه خاصی خواهند داشت.



کاشانی تاکید کرد: تا باشگاه‌ها استقلال مالی نداشته باشند هیچ کاری نمی‌توان کرد. ما چون باشگاه نداریم و تیم داریم مدیران را دولت انتخاب می‌کند و تیم‌ها هم انتظار بودجه دارند.



* فتح‌الله‌زاده: قطری‌ها 6 میلیون یورو به نکونام پیشنهاد داده بودند



در ادامه این مناظره فتح‌الله‌زاده و جماعت به مرحله آخر رفتند که فتح‌الله‌زاده با اشاره به اینکه بهتر است باشگاه‌ها در قالب خصوصی سازی یا پیمانی به افرادی امین واگذار شوند، تصریح کرد: در این صورت باید از این افراد مسئولیت بخواهیم. اصلا بورس ما را قبول نمی‌کند. حتی قول و قرارهایی هم که گذاشته می‌شود دوستان وفا نمی‌کنند. در زمان سعیدلو گفتم 50 درصد باشگاه‌ها را ما اداره کنیم و 50 درصد آن را دولت قبول کند. اگر می‌بینید استقلال امروز پول ندارد 50 درصدی که دولت باید می‌داده،‌نداده است.



وی افزود: از طرفی بازیکن درجه دوی ما را در برخی کشورهای خارجی تا 3 میلیون دلار جذب می‌کنند خودتان راجای من بگذارید. چقدر حاضرین پول بدهید بالاترین مبلغی که دارید یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. نکونام از یک تیم قطری 6 میلیون یورو پیشنهاد داشت اما باید با واقعیت‌ها زندگی کنیم. یک بازیکن اگر یک میلیارد می‌گیرد 30 سال باید با آن زندگی کند.



در پایان فتح‌الله‌زاده با اشاره به اینکه اگر نکونام را منچستر می‌خواست، قبول می‌کردیم گفت: اگر نکونام را حتی به مبلغ 5 میلیارد منچستر می‌خواست او را هل می‌دادم حاضر بودم تیموریان را با مبلغ 2 میلیارد تومان به بایرن مونیخ بدهم اما رفتن به دوبی و قطر بازیکنان ما را از بین می‌برد. شما ببینید چین 160 میلیارد دلار برای تیم ملی‌اش گذاشته ما چقدر هزینه کرده‌ایم؟ تعارف که نداریم. ما قهرمانی می‌خواهیم بنابراین می‌گوییم باشگاه را به ما بدهید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد. چند سال دست شما بوده 20 میلیارد بدهی داشته حالا 5 سال دست ما بدهید.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...