نسخه چاپی

دیدار "ظریف" با رئیس دولت ، نخست وزیر و رییس امارات

عکس خبري -ديدار "ظريف" با رئيس دولت ، نخست وزير و رييس امارات

منابع خبری اعلام كردند رئیس دولت ،‌نخست وزیر و رییس كشور امارات با وزیر خارجه ایران دیدار كرد.

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاري بحرين ؛"شيخ بن زايد آل نهيان " ، رئيس دولت امارات عربي متحده ظهر امروز در شهر "العين" امارات با"محمد جواد ظريف "وزير خارجه ايران كه به امارات سفر كرده است ديدار و گفتگو كرد.




در اين ديدار روابط دوجانبه بين دو كشور و ارتباطات خليجي ايران و تحولات ديگر در زمينه منطقه اي و بين المللي مورد بررسي قرار گرفت.




همچنين "شيخ بن زايد آل نهيان " از استقبال كشورش در مورد تحولاتي كه ايران شاهد آن است و نيز امضاي توافقنامه درمورد برنامه صلح آميز هسته اي ايران سخن گفت و تأكيد كرد : امارات به دنبال تحكيم روابط و ثبات در منطقه و همكاري بين كشورها بخاطر مصلحت كشورش مي باشد.




وزير امور خارجه کشورمان که به ابوظبي سفر کرده است امروز با شيخ خليفه بن زايد رئيس کشور امارات متحده عربي ديدار و گفتگو کرد. آقاي ظريف در اين ديدار سلام هاي گرم و صميمانه آقاي روحاني رئيس جمهور کشورمان را به رئيس کشور امارات ابلاغ و بر دعوت دکتر روحاني از وي براي سفر به ايران تاکيد کرد.




وي با اشاره به اولويت روابط با کشورهاي همسايه و منطقه در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران افزود : جمهوري اسلامي ايران براي روابط با امارات اهميت ويژه اي قائل است و اميدواريم در اين دوره بتوانيم با مديريت روابط و استفاده از فرصت ها و ظرفيت ها ، همکاري دو کشور را تقويت و نهادينه کنيم.ظريف با تاکيد بر اين که جمهوري اسلامي ايران خواستار حاکميت فضاي اعتدال ، ميانه روي و عقلانيت در عرصه روابط بين المللي است ، ثبات و امنيت را در گرو جايگزيني راه حل هاي سياسي به جاي راهکارهاي نظامي دانست و ابراز اميدواري کرد با همکاري امارات در اين مسير بتوان راهکارهاي سياسي مشترکي براي حل مسائل منطقه اي ارائه کرد.




رئيس کشور امارات نيز در اين ديدار متقابلاً خواستار ابلاغ سلام ها و آرزوهاي صميمانه خود به دکتر روحاني رئيس جمهور کشورمان شد. وي با تاکيد بر اين که امارات براي هر نوع همکاري با جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران از همه به ما نزديک تر و کشور مهمي است.




شيخ خليفه بن زايد با تاکيد بر ضرورت افزايش ديدارها و رفت و آمدها براي تقويت روابط دوجانبه منطقه اي و بين المللي تصريح کرد:  به تمام مسئولان امارات و دستگاه هاي مسئول تاکيد کرده ام براي تقويت مناسبات با ايران هر کاري مي توانند انجام دهند. 




افراط گرايي در منطقه و خطرات ناشي از آن از ديگر محورهاي مذاکرات در اين ديدار بود و دو طرف بر ضرورت تلاش جمعي براي مقابله با اين پديده شوم تاکيد داشتند.طرفين در اين ديدار همچنين بر ضرورت توسعه مناسبات در همه زمينه هاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي ، همکاري هاي دوجانبه ، منطقه اي و بين المللي تاکيد کردند.




پيش از ظهر امروز ظریف همچنین با شيخ محمد بن راشد نخست وزير ، وزير دفاع و حاکم دبي ديدار کرد. دکتر ظريف در اين ديدار ابراز اميدواري کرد تهران و ابوظبي از ظرفيت هاي موجود براي گسترش و حفظ منافع متوازن دو طرف بهره برداري کنند.




وي با تاکيد بر اين که براي جمهوري اسلامي ايران در منطقه خليج فارس  سياست خارجي يک اولويت اساسي است ، گفت: ما امنيت ، ثبات و آرامش در منطقه را امنيت خود مي دانيم و آماده همکاري هاي دو و چند جانبه و منطقه اي با همه کشورها هستيم. وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به نگراني از افراط گرايي و فتنه طائفه اي در منطقه تاکيد کرد: بايد با کمک هم مانع اين پديده شوم شويم.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...