نسخه چاپی

تشكیلات خودگران اعتراض معلمان را در هم شكست

عکس خبري -تشکيلات خودگران اعتراض معلمان را در هم شکست

نیروهای امنیتی تشكیلات خودگردان فلسطین صبح امروز چهارشنبه با توسل به زور تجمع معلمان در شهر رام الله را متفرق كردند. معلمان اعتصاب كننده علیه رامی حمد الله نخست وزیر دولت غیر قانونی رام الله و وزرای دادگستری و آموزش و پرورش شعار می دادند.

به گزارش نما؛ به نقل از شبکه العالم ؛ دادستانی کل فلسطین در شهر رام الله صبح امروز چهارشنبه روند بازجویی از اعضای دبیرخانه اتحادیه معلمان به اتهام سرپیچی از اجرای حکم قضایی مبنی بر توقف اعتصاب کاری در بخش آموزش و پرورش را آغاز کرد. در همین حال، یک منبع قضایی در رام الله خاطر نشان کرد که دادستانی کل به احتمال زیاد پرونده این افراد را به دادگاه خواهد فرستاد.




از سوی دیگر، بسام نعیم سخنگوی رسانه ای اتحادیه معلمان سیاست های دولت غیر قانونی رام الله را به منزله اعلان جنگ علیه معلمان دانست و گفت معلمان جنایتکار نیستند و به برنامه های اعتراضی و اعتصاب کاری خود ادامه خواهند داد.




این در حالی است که در پی اعتصاب معلمان کرانه باختری، این منطقه صبح امروز چهارشنبه به حالت نیمه تعطیل درآمد؛ چرا که به خاطر عدم حضور صدها هزار دانش آموز در سر کلاس های درس، خیابان های شهرها، شهرک ها و روستاهای این منطقه خالی از جمعیت شده است. صدها هزار دانش آموز فلسطینی امروز چهارشنبه به خاطر اعتصاب معلمان از حضور در سر کلاس های درس خودداری کردند و این مساله باعث تعطیلی فعالیت بخش حمل و نقل و کم شدن تردد خودروها در خیابان های شهرها و شهرک های مختلف شد.




به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دولت رام الله با تشدید اقدامات خود علیه معلمان اعتصاب کننده که خواستار پرداخت اضافه حقوق معوقه خود هستند، ضمن کاهش حقوق این معلمان، لیست های جدیدی برای تعیین معلم های جدیدی به جای معلمان اعتصاب کننده آماده کرده است و دادستانی کل فلسطین در شهر رام الله نیز رهبران و نمایندگان اتحادیه معلمان را به دادگاه فراخوانده است.




هیات دولت فلسطین دیروز اعلام کرد معلمانی که دوره اعتصاب کاری آنها بیش از 15 روز به طول انجامیده باشد، از کار برکنار خواهند شد و وزیر آموزش و پرورش معلمان و کارکنان جدیدی را برای رفع خلأ معلمان اعتصاب کننده استخدام خواهد کرد.




دادستانی شهر رام الله دیروز سه شنبه احضاریه هایی را برای اعضای دبیرخانه اتحادیه معلمان و دبیران مناطق ارسال کرد تا صبح امروز چهارشنبه در مرکز پلیس رام الله حضور پیدا کنند. احمد سحویل دبیر کل اتحادیه معلمان فلسطین در واکنش به این تصمیم اظهار داشت که دولت غیر قانونی رامی حمد الله با این تصمیم عجیب به جنگ علیه بخش آموزش و پرورش فلسطین برخواسته است و تمامی تبعات و پیامدهای ناشی از این اقدام بر عهده این دولت است.




معلمان کرانه باختری خواستار پرداخت اضافه حقوق معوقه و افزایش حقوق خود هستند. آنها همچنین بر لزوم ارتقای درجه معلمان و افزایش حقوق بر اساس این درجه بندی جدید تاکید دارند.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...