نسخه چاپی

پس از گفتگوهای ملی؛

"جلول عیاد" نخست وزیر تونس در مرحله انتقالی

عکس خبري - "جلول عياد" نخست وزير تونس در مرحله انتقالي

منابع نزدیك به گفت و گوی ملی تونس كه زیر نظر اتحادیه مشاغل تونس، بزرگترین سندیكای مخالف دولت در این كشور، برگزار شده، خاطرنشان كردند كه گفت و گو كنندگان توافق كرده اند كه "جلول عیاد" نخست وزیر مرحله انتقالی شود.

به گزارش نما؛  به نقل از شبکه العالم، منابع نزدیک به گفت و گوی ملی تونس که زیر نظر اتحادیه مشاغل تونس، بزرگترین سندیکای مخالف دولت در این کشور، برگزار شده، خاطرنشان کردند که گفت و گو کنندگان توافق کرده اند که "جلول عیاد" نخست وزیر مرحله انتقالی شود.




به گزارش روزنامه العرب چاپ لندن، هرچند که طرف های شرکت کننده در گفت و گوها می گویند این امر هنوز قطعی نشده است اما این منابع بر قطعی شدن توافق در این خصوص تاکید می کنند.




حامیان احزاب مخالف دولت و سازمان های جامعه مدنی تونس خواستار برکناری دولت علی العریض، نخست وزیر این کشور هستند.




"محمود البارودی" نماینده حزب ائتلاف دموکراتیک تونس نیز اظهار داشت که شبهه توافقی درباره تصدی منصب نخست وزیری تونس از سوی جلول عیاد حاصل شده است.




وی به رادیو"شمس اف ام" گفت: به احتمال زیاد کمیته چهارجانبه ناظر بر روند گفت و گوهای امروز (چهارشنبه)، نام جلول عیاد را به عنوان نخست وزیر آینده تونس اعلام خواهد کرد.




عیاد 62 ساله، کارشناس امور اقتصادی، سابقه فعالیت در چند موسسه بانکی بین المللی و سازمان های مالی را در کارنامه خود دارد. وی در دولت انتقالی الباجی قاید السبسی نیز وزیر دارایی تونس بود.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...