نسخه چاپی

صائب عریقات:

جان كری باید مذاكرات سازش را نجات دهد

عکس خبري -جان کري بايد مذاکرات سازش را نجات دهد

مذاكره كننده ارشد تشكیلات خودگردان فلسطین از وزیر خارجه آمریكا خواست تا مذاكرات سازش با رژیم صهیونیستی را از وضعیت كنونی بیرون آورده و این مذاكرات را نجات دهد.

به گزارش نما؛ به نقل از رویترز؛ اظهارات صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص لزوم نجات مذاکرات سازش توسط جان کری وزیر خارجه آمریکا در حالی است که از زمان آغاز مذاکرات سازش بین دو طرف در ماه جولای تاکنون 16 فلسطینی و 4 صهیونیست کشته شده اند.


بر اساس این گزارش مذاکرات سازش پس از سه سال وقفه بار دیگر با تلاش های جان کری از جولای امسال آغاز شده ولی به علت ادامه پافشاری رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک ها این مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته است.


عریقات تاکید کرد، جان کری باید برای نجات مذاکرات تلاش کند و از بدتر شدن وضعیت مذاکرات به خاطر ادامه فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند. بر اساس قوانین بین المللی ساخت و توسعه شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین غیر قانونی است.


قرار است جان کری فردا پنج شنبه با رهبران فلسطینی و اسرائیلی دیدار و گفتگو کند. یک روزنامه اسرائیلی نیز امروز چهارشنبه مدعی شد، 2 هزار هکتار از اراضی کرانه باختری رود اردن که تحت کنترل رژیم صهیونیستی بوده طی 90 روز آینده برای کشاورزی در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت.


بیش از 500 هزار صهیونیست در 120 شهرک غیر قانونی در اراضی فلسطینی زندگی می کنند. عریقات افزود، آخرین دور مذاکرات سازش 5 نوامبر برگزار شده و از آن زمان تاکنون تماس هایی با مقام های اسرائیلی داشته ایم ولی نمی توان این تماس ها را مذاکره دانست.



۱۳۹۲/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...