نسخه چاپی

واشنگتن پست فاش كرد ؛

آژانس امنیت ملی آمریكا عامل شنود مكالمات تلفنی

عکس خبري -آژانس امنيت ملي آمريکا عامل شنود مکالمات تلفني

روزنامه آمریكایی واشنگتن پست روز چهارشنبه فاش كرد آژانس امنیت ملی آمریكا، عامل شنود مكالمات تلفنی، داده‌های مربوط به مكان یابی زمینی صدها میلیون تلفن همراه در جهان را رهگیری كرده است.

به گزارش نما؛ به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اين نشريه آمريکايي با استناد به اسنادي که ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنيت ملي آمريکا فاش کرده است، اعلام کرد شش ماه بعد از فاش شدن نخستين اسناد توسط اسنودن به ويژه درباره جمع آوري اطلاعات عظيم تلفني (طول مدت تماس ها، شماره تماس ها، و غيره) اين افشاگري نشان مي دهد آژانس امنيت ملي همچنين قادر است با استفاده از تلفن همراه اشخاص، حتي وقتي که تلفن همراه آنها خاموش است، آنها را تعقيب کند.




واشنگتن پست در پايگاه اينترنتي خود اعلام کرد آژانس اطلاعات مربوط به دست کم صدها ميليون دستگاه تلفن همراه را ذخيره کرده است و روزانه نزديک به پنج ميليارد داده مکان يابي را ثبت مي کند.




اين نشريه به نقل از يک مقام بلند پايه جمع آوري اين اطلاعات اعلام کرد : ما حجم وسيعي از داده هاي مکان يابي زميني در همه جاي جهان را در اختيار داريم .




آژانس با اتصال به کابل هايي که شبکه هاي مختلف تلفن همراه را در جهان به هم مربوط مي کنند، از اين طريق به طور اتفاقي داده هاي مکان يابي زميني شهروندان آمريکايي را جمع آوري مي کند.




واشنگتن پست افزود اهميت اين جمع آوري اطلاعات، که از طريق گفتگوي ثابت ميان تلفن و نزديک ترين آنتن رله و آلگوريتم هاي رياضي قدرتمند امکان پذير مي شود، تعقيب حرکات و روشن کردن ارتباطات مخفي بين اشخاص است.




اين منبع همچنين خاطر نشان کرد حجم داده هاي ثبت و ذخيره شده توسط آژانس امنيت ملي بالغ بر 27 ترابايت است که دو برابر حجم مجموعه محتويات کتابخانه کنگره است که بزرگ ترين کتابخانه جهان محسوب مي شود.




 اين نشريه آمريکايي با استناد به يک سند داخلي آژانس امنيت ملي به تاريخ 2012 اعلام کرد :اين حجم اطلاعات به اندازه اي است که از توانايي ما براي درک، پردازش و ذخيره سازي خارج است . 



۱۳۹۲/۹/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...