نسخه چاپی

الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت مورد حمایت آلمان باشد

آقای مهندس نعمت زاده در این دیدار كه در حاشیه اجلاس وزیران سازمان جهانی تجارت در بالی اندونزی انجام شد، تاكید كرد: موضوع الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی تجارت باید مورد حمایت برلین قرار گیرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیران صنعت ایران و آلمان درباره گسترش همکاری های صنعتی گفتگو کردند.

احیای همکاری های صنعتی پس از رفع تحریم ها نیز مورد تاکید طرف آلمانی بود.

وزیر صنعت و تجارت کشورمان همچنین در دیدار با همتای عمانی خود ضمن تاکید بر طراحی نقشه راه بلندمدت برای ارتقای روابط اقتصادی گفت: بسترهای مناسب در خصوص برگزاری نمایشگاهها، مبادلات و همکاریهای پولی و بانکی ، صادرات گاز و خدمات فنی و مهندسی و گردشگری میان دو کشور فراهم است.

نعمت زاده در دیدار وزیر صنعت هند هم در خصوص بهای برنج صادراتی ملاحظات خود را به اطلاع طرف هندی رساند و مقرر شد تا مساعدت ها به منظور رفع مشکلات صورت گیرد.

همکاری های مشترک تهران و دهلی نو در صنعت خودرو سازی، ایجاد پالایشگاه، گسترش خطوط راه آهن و همچنین فولاد از دیگر مباحث مورد گفت و گوی دو طرف بود.

همچنین همکاری در پروژه چابهار، کمک هند به آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در فرایند الحاق به سازمان جهانی تجارت هم از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار بود.

به طور کلی ارتقای روابط اقتصادی و تجاری و صنعتی و طراحی نقشه راه بلند مدت از تاکیدات دو طرف ایرانی و هندی در این دیدار بود.

۱۳۹۲/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...