نسخه چاپی

كشف اتاق‌های عملیات سعودی‌ها در سوریه

منابع رسمی سوریه از كشف اتاق‌های عملیات سعودی‌ها در منطقه الغوطه الشرقیه و مصادره تجهیزات و دستگاه‌های تماس ماهواره‌ای خبر دادند كه زیر نظر مسئولان نظامی در عربستان اداره می‌شدند.

به گزارش نما به نقل از العالم، یک منبع رسمی سوری گفت: ارتش سوریه مراکزی را کشف کرد که در آنها تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی وجود داشت. این مراکز در واقع اتاق های عملیاتی بودند که با سیستم های ماهواره ای در ارتباط بوده و تحت نظر مسئولان نظامی در عربستان سعودی اداره می شدند.

منبع رسمی سوری تاکید کرد: این اتاق های عملیات که با طرف های منطقه ای ارتباط مستقیم داشتند، فقط عهده دار فرماندهی عملیات غوطه شرقی نبودند، بلکه در منطقه الحجیره واقع در غوطه غربی و منطقه مهین واقع در ریف حمص نیز فعال بودند.

این منبع در گفت وگو با روزنامه الاخبار لبنان افزود: در اتاق های عملیات، طرح ها و نقشه هایی پیدا شد که از برنامه ریزی عناصر مسلح برای اجرای حملات مختلف در چند منطقه حکایت داشت.

وی تاکید کرد: کشف این اتاق های عملیات، ضربه بزرگ و ناکامی عظیمی برای گروههای مسلح بود به گونه ای که به ناچار به سمت القلمون و غوطه شرقی گریختند.

یکی از فرماندهان برجسته ارتش سوریه خاطرنشان کرد: در درگیری های مناطق مهین و القلمون، شمار بسیار زیادی از جنگجویان را اعراب غیر سوری تشکیل می دادند که اکثر آنها آموزش های نظامی بالایی دیده بودند و بسیاری از آنان نیز تجربه جنگ های عراق و افغانستان را با خود داشتند.

پیش از این نیز اسناد و شواهد دیگری درخصوص حضور سعودیها در سوریه و کمک های نظامی و اطلاعاتی آنها به افراد مسلح منتشر شده بود به گونه ای که فرزند یکی از مسئولان سعودی اخیرا در سوریه کشته شد.

تاکنون شمار زیادی از اتباع سعودی در نبردها در این کشور کشته شده اند. منابع سوریه همچنین از دستگیری 300 تروریست سعودی در روزهای اخیر در جنگ با گروههای مسلح در منطقه غوطه شرقی خبر داده اند.

۱۳۹۲/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...