نسخه چاپی

گشایش مسیر دریایی زائران كربلا

راه اندازی خطوط كشترانی در این مسیر باعث تسهیل در رفت و آمد زائران كربلا و تجار داخلی و خارجی به كشور همسایه می شود، بطوریكه زمان رسیدن مسافران به بندر بصره، از طریق بندر آبادان یك ساعت و از طریق بندر خرمشهر نیز نیم ساعت برآورد شده است.

به گزارش نما مهندس ابراهیم ایدنی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار شبکه ایران با بیان اینکه بر اساس موافقت های انجام شده با طرف عراقی، مقدمات و توافقات قانونی برای برقراری خط کشتیرانی از بندر خرمشهر به بندر بصره نیز به پایان رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر خط کشتیرانی بندر آبادان - بصره فعال است و چند بار نیز مسافران و تجار از این مسیر جا به جا شده اند.

وی با اشاره به اینکه تردد کشتی ها از طریق رودخانه اروند رود انجام خواهد شد، ادامه داد:‌ راه اندازی خطوط کشترانی در این مسیر باعث تسهیل در رفت و آمد زائران کربلا و تجار داخلی و خارجی به کشور همسایه می شود، بطوریکه زمان رسیدن مسافران به بندر بصره، از طریق بندر آبادان یک ساعت و از طریق بندر خرمشهر نیز نیم ساعت برآورد شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با تاکید بر اینکه خروج مسافران از مرز دریایی نیز بر اساس فرآیندهای قانونی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد:‌ تردد زائران و مسافران از این بنادر نیز بر اساس ضوابط و قوانین خروج از کشور می باشد، بنابراین همراه داشتن گذرنامه و روادید ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ایدنی، ظرفیت کشتی های مسافربری مستقر در بنادر آبادان و خرمشهر به بندر بصره را 250 نفر اعلام کرد و افزود:‌ بنادر خرمشهر و آبادان مجهز به پایانه های مسافربری و امکانات لازم هستند و طبق زمان بندی انجام شده، سه روز در هفته بین بنادر خوزستان و بصره عراق برقرار است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، اشتغالزایی و ترویج سفرهایی را از مزایای برقراری خطوط کشتیرانی این استان دانست.
وی برقراری مسیر دریایی بین بنادر خوزستان و عراق را راهکاری موثر برای ترویج سفر دریایی دانست و گفت: تردد کشتی از طریق رودخانه اروند رود، مشکلات عبور از دریا همچون مواج بودن دریا و بدی هوا را ندارد، رودخانه صاف و آرام است و مسافران با خاطره ای خوش از این مسیر عبور می کنند . این موضوع سوای از ایجاد فرصت های شغلی در منطقه به توسعه صنعت گردشگری استان نیز کمک خواهد کرد.

۱۳۹۲/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...