نسخه چاپی

انگلیسی‌ها بیشترین شبه‌نظامیان غربی در سوریه

عکس خبري -انگليسي‌ها بيشترين شبه‌نظاميان غربي در سوريه

مقامات اطلاعاتی انگلیس می‌گویند كه انگلیسی‌ها بیشترین سهم را در میان شبه‌نظامیان غربی كه در داخل سوریه با دولت بشار اسد، می‌جنگند، دارند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی،منابع اطلاعاتی به روزنامه دیلی تلگراف، گفته‌اند که از میان هزار غربی که همراه با گروه‌های مختلف شبه‌نظامی در سوریه با دولت می‌جنگند، حدود سیصد نفر از آن‌ها، انگلیسی تبار هستند.

مقامات دولت انگلیس ابراز نگرانی کرده‌اند که این انگلیسی‌ها که به ستیزه‌جویی در داخل انگلیس پیوسته‌اند، یک تهدید امنیتی بر کشور خود تحمیل کنند.

یک منبع ارشد وایت هال گفته است که شبه‌نظامیان انگلیسی، می‌توانند وقتی که به انگلیس بازگردند به یک مساله امنیتی مهم تبدیل شوند، چرا که آن‌ها علنا با گروه‌های تروریستی همانند القاعده ارتباط داشته‌اند.

این منبع در ادامه افزود: «نه تنها آن‌ها به دلیل تجربه خود در جنگ سوریه، مبارزان سرسختی خواهند شد، آن‌ها همچنین آخرین تکنیک‌های تروریستی را نیز آموزش خواهند دید.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که گزارش جدیدی نیز توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده است که نشان می‌دهد، عداد ساکنان اروپا که وارد سوريه شده‌اند تا عليه دولت بشار اسد در داخل اين کشور عربی بجنگند، طي شش ماه گذشته افزايش يافته است.

این گزارش همچنین فاش کرد که شبکه‌هاي جديد به جذب شبه‌نظاميان ساکن در غرب اروپا و تدارک سفر و اقامت آن‌ها مشغول هستند.

براساس گزارش رسانه‌ها که در اوایل این ماه منتشر شد، چهار مرد انگلیسی که در کنار شبه‌نظامیان وابسته به القاعده در سوریه با دولت دمشق می‌جنگیدند، کشته شدند.

این مردان بخشی از گروه ده نفره انگلیسی دارای دیدگاه‌های افراطی بودند که برای جنگ در کنار جبهه النصرة وابسته به القاعده به ۲۰ انگلیسی دیگر پیوستند.

سوریه از سال ۲۰۱۱، گرفتار ناآرامی‌های خونینی شده است. براساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله، قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیانی که در داخل سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

۱۳۹۲/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...