نسخه چاپی

خطر ابتلا به ایدز كودكان زباله‌گرد

این كودكان هنگام زباله‌گردی با وسایل آلوده و برنده‌ای مثل سوزن و تیغ و سرنگ تماس مستقیم برقرار می‌كنند كه لمس این اشیاء برنده می‌تواند عامل انتقال ویروس HIV باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان نسبت به افزايش آمار مبتلايان به ايدز در ميان كودكان كار هشدار داد.

ليلا ارشد در گفتگو با خبرنگار ايلنا یکی از دلایل افزايش ابتلا به ایدز در کودکان كار و خيابان را رواج «زباله گردي» ميان اين كودكان دانست و افزود: اين كودكان هنگام زباله‌گردي با وسايل آلوده و برنده‌اي مثل سوزن و تيغ و سرنگ تماس مستقيم برقرار مي‌كنند كه لمس اين اشياء برنده مي‌تواند عامل انتقال ويروس HIV باشد.

اين مددكار اجتماعي ادامه داد: علاوه بر كودكاني كه در نظافت شهر توسط پيمانكاران به خدمت گرفته مي‌شوند، کودکانی که به دلیل فقرخانواده‌هاي‌شان مجبور به تکدی یا زباله گردی در خیابانها هستند نيز بايد تحت نظارت شهرداري قرار بگيرند و با دريافت امكانات حداقلي همچون دستكش مقاوم خطر ابتلا به انواع بيماري‌ها را براي اين كودكان كار كاهش دهند.

او تاكيد کرد: : مادرانی که بدلایل مختلف به اين بیماری مبتلا هستند بايد شناسايي و تحت حمایت و کنترل قرار گيرند تا این بیماری را به فرزندان آنان منتقل نشود.

لیلا ارشد در بخش ديگري از اين گفتگو به حذف روز جهاني ايدز از تقويم رسمي كشور انتقاد كرد و افزود: طي دو سال اخير با حذف روز جهانی ایدز از تاريخ رسمی طبق تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، يادآوري و اطلاع رساني به افراد جامعه جهت پیشگیری از ابتلا به اين ويروس كشنده بسیار کاهش یافته و یا شاید فراموش شده است و اين در حالي است كه روز به روز بیماري ايدز بخصوص در ميان کودکان خیابانی در حال افزايش است.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...