نسخه چاپی

تفكر مجاهدانه در16 آذر ،جوهر حركت انقلابی دانشجویی را نهادینه كرد

عکس خبري -تفکر مجاهدانه در16 آذر ،جوهر حرکت انقلابي دانشجويي را نهادينه کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حركت 16 آذر گرچه خونین شد اما توانست رنگ جهادی را در طول مبارزات دانشجویی تا پیروزی انقلاب اسلامی حفظ كند و عملا تفكر مجاهدانه استقلال طلبانه و ضد استعماری و ضد استبدادی به عنوان جوهر حركت انقلابی دانشجویی در كشور نهادینه شد.

به گزارش نما؛ علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: در سال‌های خفقان پهلوی صغیر که با کودتای آمریکا در ایران عملا همه جریان‌های ملی و مذهبی به نحوی سرکوب و منزوی شده بودند، این حرکت غیرتمندانه دانشجویان در مقابل آمریکا و استعمار و استبداد هم آغاز تحرکی جدید در شرایط یخ زده سیاسی داخلی بود و هم به نیکسون و آمریکا فهماند که با کودتای آمریکایی در ایران را به مبارزه با استبداد وابسته و استعمار آمریکا بدل کرده است.

وی افزود: حرکت 16 آذر گرچه خونین شد اما توانست رنگ جهادی را در طول مبارزات دانشجویی تا پیروزی انقلاب اسلامی حفظ کند و عملا تفکر مجاهدانه استقلال طلبانه و ضد استعماری و ضد استبدادی به عنوان جوهر حرکت انقلابی دانشجویی در کشور نهادینه شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا اظهار داشت: او که سال‌ها با حکومت نژاد پرست آفریقای جنوبی مبارزه کرد و با سازماندهی مبارزان به افشاگری علیه این حکومت در سطح بین‌المللی پرداخت،گرچه حدود 3 دهه زندان پرمشقت را تحمل کرد اما در نهایت مقاومت آنان نهضت ضد آپارتاید را به پیروزی رساند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: ملت ایران و انقلاب اسلامی مستمرا از حرکت انقلابی نسلون ماندلا حمایت کرد و آزادی آنان از زندان و پیروزی بر نژادپرستان و به دست گرفتن حکومت برای ملت ایران نیز پیروزی بزرگ محسوب می‌شد
وی افزود: یکی از تاسف‌آورترین حوادث قرن حاضر حکومت نژاد پرست آفریقای جنوبی بود و تاسف‌بارتر حمایت غرب از این وحشی‌گری مدرن بود که جز با مقاومت و مقابله و ایستادگی غرب حاضر به تغییر موضع و دست کشیدن از این جنایت بزرگ نشد.
رئیس قوه مقننه اظهار داشت: این درس بزرگ را نباید فراموش کرد که فاصله زمانی ما با این جنایت بزرگ زیاد نیست و همین غرب که هر روز میلیون‌ها بار از حقوق بشر و برابری انسان‌ها حرف می‌زند و سازمان ملل را برای حفظ حقوق انسان‌ها و برابری آنها تاسیس کرد، از یک حکومت جنایتکار 10 ها سال حمایت کرد و فقط زمانی به عقب نشست که نیروهای مبارز سال‌ها در مقابل آن مقاومت و ایستادگی کردند و غرب چاره‌ای جز تغییر موضع نداشت.
لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز تاریخ مجددا تکرار شده است و به قول کارل مارکس ابتدا به صورت تراژدیک و بعد به صورت کمدی. چند دهه رژیم صهیونیستی رفتار خشن‌تر از رژیم نژاد پرست در آفریقای جنوبی را نسبت به فلسطینیان اعمال کرده است. نه تنها خشونت و زندان و داغ و درفش نسبت به فلسطینیان هر روز انجام می‌دهد بلکه بارها فلسطینی‌ها را قتل عام کرده و این مظلومان تاریخ را بیش از 6 دهه است که از سرزمین مادری‌شان اخراج کرده است.
وی افزود: نژاد پرستی فاشیستی مدرن در سیمای رژیم صهیونیستی ظهور یافته است و اتفاقا باز هم می‌بینیم غرب و آمریکا سال‌هاست که خود را مدیون این رژیم کرده‌اند و متولی حمایت همه جانبه از اسرائیل کرده است و این کمدی مضحک تکرار شده با همان قیافه مسخره حمایت از حقوق انسان‌ها در سطح بین‌المللی و کشتار ملت فلسطین در خانه‌های آنان.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز قهرمانان این مبارزه ضد نژاد پرستانه علیه صهیونیست‌ها مجاهدانی هستند که در صفوف حزب‌الله،‌حماس و جهاد می‌توان آن را یافت و رهبرانی چون سیدحسن نصرالله را دارند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: که غرب جز با مقاومت حقوق فلسطینی‌ها را نمی‌دهد دلخوش کردن به رفت و آمدهای دیپلماتیک و مانورهای آنان جز فرسایش عمر و نیرو ثمره‌ای ندارد. آنان یافته‌اند که کلید پیروزی در مقاومت است و این همان کاری بود که نلسون ماندلا در مبارزات خود یافته و بدان عمل کرده بود.
وی افزود: شهادت حاج حسن یکی از فرماندهان حزب‌الله اخیرا به شهادت رسید نماد چنین مقاومتی در مقابل صهیونیست‌ها است. مجلس شورای اسلامی یاد آن مبارز نستوه و یاد نلسون ماندلا را به عنوان یک مبارز قهرمان را گرامی می‌دارد و به اعضای پارلمان کشور آفریقای جنوبی عرض تسلیت داریم.

۱۳۹۲/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...