نسخه چاپی

احضار سفیر تركیه در عراق

وزارت امور خارجه عراق امروز ،" یونس دمیرر " سفیر تركیه در بغداد را احضار و اعتراض شدید خود را نسبت به اظهارات " رجب طیب اردوغان " نخست وزیر تركیه درباره اوضاع سیاسی عراق به وی ابلاغ كرد.


به گزارش نما به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : "لبید عباوی " معاون وزیر امور خارجه عراق سفیر ترکیه را به مقر وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید دولت عراق را به اظهارات اخیر " رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه درباره اوضاع سیاسی عراق به وی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش ، " عباوی " اظهارات "اردوغان " را مداخله غیرقابل قبول و مردود در امور داخلی عراق توصیف کرد . وی گفت : دولت عراق امیدوار است دولت ترکیه از بیان اظهاراتی که به حاکمیت ملی عراق خدشه وارد می کند و به امور داخلی عراق مربوط است دست بردارد و به منظور حفظ استحکام روابط دو کشور و دو ملت ، برای بیان دیدگاههایش درباره تحولات در هر دو کشور و منطقه به ابزارهای دیپلماتیک متوسل شود .

یادآور می شود ، "اردوغان " چند روز پیش از " نوری المالکی " انتقاد کرده و او را به علت خودبینی و نحوه رفتار با شرکایش در دولت ائتلافی ، به دامن زدن به تنش های طایفه ای در عراق بین سنی ها ، شیعیان و کردها متهم کرده بود . "مالکی" در واکنش به اظهارات اردوغان گفت ترکیه به علت سیاست های نخست وزیرش به «کشوری با گرایش های خصمانه» در منطقه تبدیل می شود . "مالکی " در این باره گفت : پافشاری بر ادامه این سیاست های داخلی و منطقه ای به منافع ترکیه آسیب خواهد رساند و آن را به کشوری با گرایش های خصمانه برای همه تبدیل می کند.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...