نسخه چاپی

صفارهرندی:

ایران منهای آمریكا را باور كردیم

عکس خبري -ايران منهاي آمريکا را باور کرديم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، ایران بدون امریكا را تجربه كردیم و اكنون می خواهیم جهان بدون امریكا را تجربه كنیم .

به گزارش نما؛ محمدحسين صفار هرندي در مراسم روز دانشجو در سالن شهيد چمران دانشکده فني دانشگاه تهران به تاريخچه 16 آذر اشاره کرد و افزود : معاون رييس جمهور امريکا به ايران آمده بود تا بر کودتاي امريکايي 28 مرداد مهر تاييد بزند اما در همين دانشگاه سه جوانمرد براي شکستن خفقان پيش پاي معاون امريکا قرباني شدند .
وي گفت: 35 سال است که دانشجويان ما سر يک قرار در 16 آذر حضور پيدا مي‌کنند تا بگويند آنچه دولت آمريکا و رژيم ستمشاهي وابسته به آن از کودتاي 28 مرداد تا وابسته کردن در نظر داشت ، همگي خواب و خيالي بيش نيست.
صفارهرندي با بيان اينکه اين حرکت ها و فعاليت هاي دانشجويان و انقلابيون در نهايت به پيروزي انقلاب اسلامي منجر شد گفت : بعد از اينکه دانشجويان لانه جاسوسي را تسخير کردند ما ايران منهاي آمريکا را باور کرديم و بعد از آن ما 16 آذرها دور هم جمع مي شديم تا جهان بدون سلطه امريکا را تجربه کنيم .


وي افزود: همچنان برسر قرارمان در 16 آذر حضور پيدا مي‌کنيم ، نه براي اينکه از وابستگي به آمريکا نجات پيدا کرده‌ ايم بلکه فراتر از آن براي اين که جهان پس از سلطه آمريکا را تجربه کنيم.


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه تسخير لانه جاسوسي در آن زمان مورد استقبال گروه‌هاي مختلف قرار گرفت، گفت: در آن زمان حتي گروه‌ هاي دانشجويي منتسب به احزاب مارکسيستي ، ليبراليستي و جريان هايي با گرايش جمهوريخواهي بدون اسلام نيز از تسخير لانه جاسوسي استقبال کردند و به جلوي سفارت تسخيرشده آمريکا مي‌ آمدند .


وي با بيان اينکه برخي درصددند تاريخ آن روزها را تحريف کنند افزود : آنها که تاريخ را تحريف مي‌کنند و مي‌گويند با تسخير سفارت راه انقلاب منحرف شد و نگون‌بختي به سراغ ما آمد، بايد جواب دهند که اگر اين حرکت، انحرافي بود ، چرا در آن موقع که اين اتفاق افتاد ، با دادن بيانيه از آن استقبال کردند.


وي ادامه داد: درباره کساني که امروز ندامتشان را از تسخير لانه جاسوسي مي‌ شنويم ، نمي دانيم بايد به کدام ساز اين جماعت دمدمي مزاج برقصيم که روزي تجويز مي‌کنند سفارت بايد تسخير شود و حتي ايده‌ هاي نو و انقلابي در برخورد با جاسوسان آمريکايي ارائه مي‌کردند اما اکنون به گونه ‌اي رفتار مي‌کنند که گويي در اين اتفاق هيچ دخالتي نداشتند و از اين موضوع تبري مي‌ جويند .


صفارهرندي گفت: مشکل اين است که کساني سر قرار آمدند اما اهداف ديگري داشتند در زماني که سفارت آمريکا اشغال شده بود، سرکرده گروهک منافقين نيز جلوي سفارت آمده بود و التماس مي‌کرد که به داخل سفارت برود و عکس يادگاري بگيرد .


وي تصريح کرد: برخي فقط براي کسب اعتبار به جلوي سفارت آمدند.


صفار هرندي افزود : يکي از گروه‌هايي که تسخير لانه جاسوسي را تبريک گفت و بيانيه همراهي با دانشجويان امضا کرد ، نهضت آزادي بود اما امروز برخي از آنها که استاد تغيير ارزش‌ها هستند،در قالب استاد و در کلاس هاي خود ساعت ‌ها در تخطئه تسخير لانه جاسوسي حرف مي ‌زنند در حالي که خود دخيل بودند البته آنها در جابه‌جا کردن اين ارزش‌ها به اين مسئله بسنده هم نمي‌کنند و آدرس اشتباه مي دهند.


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه انقلاب اسلامي، انقلاب خميني است گفت: برخي در برابر انقلاب اسلامي، آدرس انقلاب‌هاي مارکسيستي و شوروي سوسياليستي مي‌ دادند اما همين جماعت زماني که شوروي سقوط کرد ، ظرف چند روز قالب عوض کردند و در فهرست مواجب‌ بگيران غرب در آمدند.


وي افزود: بسياري از کساني که در دهه 60 شعار چپ گرايانه سر مي دادند تا جايي که در مجلس سوم روز ملي مبارزه با استکبار را رسمي کردند در 13 آبان 88 به جاي شعار مرگ بر آمريکا شعار مرگ بر روسيه سردادند که اينان استاد تغيير دادن آدرسها هستند.


صفار هرندي گفت : موقعي که شعار جهان بدون آمريکا مطرح شد، عده ‌اي گفتند شعار خوبي است ، ولي تحقق آن آسان نيست اما با توجه به وضع اقتصادي آمريکا ، اگر يک زماني ما اين موضوع را به عنوان شعار مطرح مي‌کرديم، امروز نسل شما آثار و نشانه‌هاي آن را مي‌بيند.


وي با بيان اينکه ما هم اکنون با جهاني روبه‌رو هستيم که فاصله زيادي با شانزدهم آذر 1332 دارد افزود: در سال 32 دانشجويان غريب و مظلوم ما جلوي سگ آمريکايي مانند گوسفند قرباني شدند آب از آب تکان نخورد اما امروز مي ‌بينيم که پايه ‌هاي کاخ امپرياليستي به صدا در آمده و ميليون‌ها انسان در تعريف هويت خود مي‌گويند ما فرزندان انقلاب اسلامي هستيم و جوانان انقلابي ما پايه هاي کاخ استکبار را به لرزه درآورده اند.






۱۳۹۲/۹/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...