نسخه چاپی

صادقی در گفت‌وگو با فارس:

فرصت كمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه تا 21 روز افزایش یافت

عکس خبري -فرصت کميسيون تلفيق براي بررسي بودجه تا 21 روز افزايش يافت

عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام كرد: طبق تصمیم اخیر این هیئت كمیسیون تلفیق 3 هفته از زمان ارائه گزارش كمیسیون‌های تخصصی، فرصت دارد لایحه بودجه را برسی كند البته این زمان تا دو برابر قابل افزایش است.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور و تصمیمات اخیر هیئت رئیسه در این زمینه، اظهار داشت: طبق تصمیم هیئت رئیسه نمایندگان از زمان چاپ و تکثیر لایحه بودجه، 5 روز کاری بدون احتساب روزهای تعطیل باید پیشنهاداتشان را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند. همچنین کمیسیون‌های تخصصی 10 روز از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه، فرصت دارند، آن را مورد بررسی قرار داده و گزارش خود را برای رسیدگی به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.
وی در ادامه یادآور شد: طبق تصمیم هیئت رئیسه، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بعد از پایان زمان بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی، به مدت سه هفته (معادل 21 روز) فرصت دارد بودجه را مورد رسیدگی قرار دهد که با تصویب هیئت رئیسه، فرصت زمان کمیسیون‌های تخصصی و همچنین کمیسیون تلفیق تا دو برابر قابل تمدید است.
ضرغام صادقی در پایان گفت: پس از ارائه گزارش کمیسیون تلفیق به صحن علنی، کلیات و جزئیات لایحه در جلسه علنی مطرح می‌شود و در جریان بررسی کلیات 5 نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و 5 نفر از نمایندگان به عنوان موافق هر کدام به مدت 15 دقیقه فرصت دارند درباره کلیات لایحه صحبت کنند. سپس سخنگوی کمیسیون تلفیق به مدت 45 دقیقه و نماینده دولت نیز به مدت 45 دقیقه می‌تواند سخنرانی کند.
به گزارش فارس، پیش از این در قانون آئین‌نامه داخلی مجلس آمده بود کمیسیون‌های تخصصی می‌توانند 15 روز از زمان چاپ و تکثیر لایحه بودجه، آن را مورد رسیدگی قرار دهند و گزارش خود را تقدیم تلفیق کنند که هیئت رئیسه اخیرا تصمیم گرفته 15 روز را به 10 روز کاهش دهد البته در تصمیم دیگری نیز مقرر کرده این زمان تا دو برابر یعنی تا 20 روز قابل افزایش است.
همچنین در آئین‌نامه داخلی آمده بود کمیسیون تلفیق 15 روز فرصت دارد لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دهد که این مدت زمان نیز تا 15 روز دیگر قابل افزایش بود اما در تصمیم اخیر هیئت رئیسه 15 روز یعنی دو هفته به 21 روز معادل 3 هفته افزایش یافته است که البته این مدت زمان نیز تا دو برابر یعنی 42 روز قابل افزایش است.

۱۳۹۲/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...