نسخه چاپی

تزریق بوتاكس كم عارضه‌ترین اقدام زیبایی است

یك متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان این كه هر عمل زیبایی عوارضی دارد، اظهار كرد: می‌توان گفت عوارض تزریق بوتاكس بسیار كم است.

به گزارش نما، دکتر محمد نظری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تزریق بوتاکس یکی از روش‌های صاف کردن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد است که پس از تزریق توسط عضله جذب می‌شود و با ایجاد نوعی فلج عضلانی موقت باعث محو شدن و از بین رفتن چین و چروک‌های پوست می‌شود.

وی ادامه داد: چروک‌های صورت دو نوع‌ هستند نوع دینامیک که بر اثر حرکت مکرر عضلات صورت در طی سال‌ها ایجاد می‌شوند و نوع استاتیک که در اثر کاهش کشسانی پوست به علل متفاوتی ازجمله جاذبه زمین به وجود می‌آیند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن بین ابروها یا روی پیشانی و چروک‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌شود با تزریق بوتاکس قابل درمان است،‌ گفت: نوع چروک‌ها عمدتا ناشی از انقباض عضلات زیرپوستی هستند که با تزریق بوتاکس و کاهش توانایی انقباض این عضلات کاهش یافته و باعث کم شدن این چروک‌ها می‌شود.

دکتر نظری تاکید کرد: تزریق بوتاکس باید در مراکز مطمئن و توسط افراد متخصص صورت گیرد و از دارویی استفاده شود که مشکلی برای فرد ایجاد نکند چرا که شخص تزریق کننده باید آگاهی لازم در خصوص عوارض و روش مقابله با آن را داشته باشد. همچنین زنان باردار و شیرده نباید به هیچ وجه بوتاکس تزریق کنند.

وی ادامه داد: تزریق بوتاکس عارضه جسمی مهمی ایجاد نمی‌کند ولی سوزش و قرمزی خفیف که پس از چند ساعت خودبه‌خود برطرف می‌شود یا علائم سرماخوردگی که پس از دو تا سه روز بهبود می‌یابد از عوارض تزریق بوتاکس است.

این متخصص پوست گفت: به طور معمول اثر بوتاکس بر روی پوست 3 تا 6 ماه باقی می‌ماند و پس از این مدت اثر بوتاکس از بین می‌رود و چروک‌ها مجددا ظاهر می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...