نسخه چاپی

قیمت برخی كالاها واقعی نیست

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اعلام غیرواقعی بودن قیمت‌های فعلی كالاها گفت: دولت در اطلاعیه جدید، شرایط خاصی را برای منتفی شدن پیمان‌سپاری ارزی تعیین كرده است.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با اعلام غيرواقعي بودن قيمت‌هاي فعلي كالاها گفت: دولت در اطلاعيه جديد، شرايط خاصي را براي منتفي شدن پيمان‌سپاري ارزي تعيين كرده است.

غلامحسين شافعي گفت: موضوع منتفي شدن دريافت پيمان‌سپاري ارزي و نيز دريافت ماليات از صادركنندگان هم در روز ملي صادرات و هم درشوراي گفت‌وگو مطرح شد اما آنچه امروز از اطلاعيه دولت دريافت كرده‌ايم، متفاوت با موضع گيري‌هاي قبلي است.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران اظهارداشت: در اطلاعيه جديد، شرايط خاصي را براي منتفي شدن پيمان‌سپاري ارزي تعيين كرده‌اند كه از جمله آنها كنترل چند لايه براي احراز بازگرداندن ارز صادرات از سوي صادركنندگان است.

شافعي افزود: اين در حالي است كه امكان ندارد صادركنندگان ارز به دست آمده از صادرات خود را به كشور بازنگردانند چرا كه اين درآمدها سرمايه در گردش كار آنها محسوب مي‌شود. وي گفت: صادركنندگان ما در گذشته جوايز صادراتي دريافت مي‌كردند و براي دريافت هر چه بيشتر اين جوايز تمايل داشتند نرخ‌هاي رسمي صادرات كالاها بالا برود تا جوايز بيشتري دريافت كنند اما اكنون قضيه برعكس شده است.

وي بيان داشت: قيمت‌هاي فعلي كالاها واقعي نيست و بايد در اين قيمت‌ها نيز تجديدنظر شود و در شرايط موجود آنچه ما را در پيچ و خم‌هاي كنترلي شديد بگذارد به صادرات ما لطمه مي‌زند. بايد به سمت خودكنترلي در اين موضوع پيش برويم .

۱۳۹۲/۹/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...