نسخه چاپی

پیش‌بینی كارشناسان ازقیمت طلا در۲۰۱۴

در حالی كه كارشناسان قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلاری را برای طلا در سال ۲۰۱۴ پیش بینی می كنند قیمت این فلز در روز دوشنبه ۳۰ سنت كاهش یافت و به ۱۲۳۰ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: در حالی که نگرانی ها در مورد زمان شروع تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا بر بازار جهانی طلا سایه افکنده است، قیمت فلز زرد امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.

موفقیت بازار در حفظ ثبات قیمت طلا در روز جمعه، به رغم انتشار آمارهای مثبت از وضعیت بازار کار آمریکا نشان می دهد که احتمالا انتظارات در مورد تعدیل سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، تاثیر خود را از هم اکنون بر قیمت ها گذاشته است. در حالی که سرمایه گذاران انتظارات خود را مجددا با وضعیت بازار تطبیق می دهند، پیش خریدها نیز می تواند تا حدی موجب تقویت قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

آلکسیس گاراتی، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی هایتونگ در هنگ کنگ به رویترز گفت: «ما ممکن است انتظار یک افزایش قیمت کوتاه مدت را در بازار طلا داشته باشیم، زیرا از نظر ما، وضعیت فعلی بازار حاوی نوعی مبالغه در مورد وضعیت اقتصاد کلان آمریکا است.»

گاراتی افزود، من انتظار ندارم بانک مرکزی آمریکا تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود را از این ماه شروع کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 30 سنت کاهش به 1230 دلار رسید. اکثر بازارهای سهام آسیایی نیز امروز شاهد رشد بودند که ناشی از افزایش در آمارهای تجارت چین، کاهش ارزش ین و وضعیت مناسب شاخص ها در بازار وال استریت بود.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و تمایل نشان دادن سرمایه گذاران به حضور در بازارهای بورس حدود 27 درصد کاهش یافته است. بازارها در حال حاضر منتظر انتشار آمارهای اقتصادی جدید هستند تا حدس بزنند، تعدیل سیاست اقتصادی فدرال رزرو آمریکا که موجب افزایش قیمت طلا در سال های اخیر شده بود، چه زمانی آغاز خواهد شد.

تحلیلگر موسسه هایتونگ با پیش بینی اینکه تعدیل سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در سال 2014 اتفاق خواهد افتاد، گفت، قیمت طلا در سال آینده در محدوده 1200 تا 1400 دلار خواهد بود و نوسانات ناشی از انتشار آمارهای اقتصادی شکل خواهد گرفت.

۱۳۹۲/۹/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...