نسخه چاپی

بررسی تهدیدات امنیتی تلفن ‌همراه

عکس خبري - بررسي تهديدات امنيتي تلفن ‌همراه

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی تهدیدات امنیتی تلفن‌های همراه با حضور مسئولان عالی‌رتبه وزارت اطلاعات در كمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش نما؛ سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون میزبان مسئولین عالی‌رتبه وزارت اطلاعات، متخصص در حوزه تهدیدات امنیتی تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، کامپیوتر و سایر وسایل و ابزار الکترونیکی بود.
وی افزود: یکی از کانال‌های مهم تهدیدات امنیتی که امروزه از طریق سازمان‌های جاسوسی قدرت‌های سلطه‌گر و از جمله منافقین دنبال ،می‌شود شنود، تخلیه اطلاعات، انتقال اطلاعات و حتی عملیات هک نمودن سیستم‌های الکترونیکی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: سوژه این‌گونه سیستم‌ها و سازمان‌های جاسوسی شخصیت‌های مهم و مؤثر، جایگاه‌های سیاسی از جمله نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هستند که باید نهایت دقت و توجه صورت پذیرد تا به هیچ وجه سازمان‌های جاسوسی نتوانند اطلاعات کسب کنند.
نقوی ادامه داد: ‌امروزه تلفن‌های همراه حتی در حالت خاموش آسانترین وسیله برای کسب اطلاعات و اخبار است و متأسفانه گاهی اخبار و اسناد طبقه‌بندی شده از این طریق به دست سیستم جاسوسی می‌افتد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تصریح کرد: در ادامه این جلسه، نشست مشترک کمیته‌های سیاست خارجی و امنیت برای بررسی موضوع «کردستان سوریه» برگزار شد و کمیته بسیج نیز به منظور بررسی طرح «بسیج رسانه» تشکیل جلسه داد.
چندی پیش خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان«جولان جاسوسک‌ها در راهروهای پارلمان از بهارستان تا ‌NSA» نسبت به استفاده برخی نمایندگان مجلس از گوشی‌های(iPhone) که مورد استفاده برخی سرویس‌های جاسوسی قرار می‌گیرد، هشدار داده بود.

۱۳۹۲/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...