نسخه چاپی

موسویان:نیروهای امریكایی تا ابد نمی‌توانند در خلیج فارس بمانند

عکس خبري -موسويان:نيروهاي امريکايي تا ابد نمي‌توانند در خليج فارس بمانند

دیپلمات سابق كشورمان در اجلاس امنیتی گفتگوهای منامه پایتخت بحرین تاكید كرد كه نیروهای آمریكایی تا ابد نمی‌توانند در خلیج فارس حضور داشته باشند و كشورهای منطقه باید امنیت منطقه را به صورت دسته جمعی تامین كنند.

به گزارش نما به نقل از روسیا‌الیوم، "حسین‌موسویان" دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در گفتگوی منامه به بحرین رفته است پیشنهاد داد که آمریکا برای تحکیم پیوندهای همکاری‌های امنیتی بین کشورهای خلیج فارس و ایران و عراق نقش فعالی را ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروهای آمریکایی تا ابد نمی‌توانند در منطقه باقی بمانند و ما باید امنیت منطقه خودمان را ساماندهی کنیم و به طور دست‌جمعی از تنگه هرمز در مقابل هر خطری که آن را تهدید می‌کند حفظ کنیم.

لازم به ذکر است است که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در حالی ایران را به دخالت در امور کشورهایی همچون بحرین و فلسطین و سوریه متهم می‌کند که عربستان به طور مستقیم در کمک تسلیحاتی به این کشورها در سرکوب معترضان از هیچ کوششی دریغ نمیکند.

از سوی دیگر توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ این نگرانی را نزد کشورهای عربی ایجاد کرده که آمریکا به ایران کمک کند که نقش بزرگتری در منطقه ایفا کند.

۱۳۹۲/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...