نسخه چاپی

خشم‌ هاشمی‌ از انتقاد بر عملكرد دانشگاه‌ آزاد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از انتقاد برخی رسانه‌ها از عملكرد دانشگاه آزاد، گفت: متأسفانه اینگونه رسانه‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

به گزارش نما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروز در دیدار جمعی از مسئولان و پژوهشگران مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد قزوین سخن می‌گفت، با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد در ایران اظهار داشت: اوایل انقلاب می‌دیدیم که صف کنکور طولانی و امکانات کمّی دانشگاه‌های دولتی محدود است.

وی با یادآوری اثرات منفی عدم موفقیت جوانان برای ورود به دانشگاه در خانواده‌ها، گفت: خانواده‌ها و جوانان، دانشگاه را یک آرزوی غیر قابل تحقق می‌دانستند و وظیفه نظام اسلامی بود که شادابی علمی و دانشگاهی را در جامعه و خانواده‌ها زنده کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از فضای انقلابی سال‌های اوّل و مخالفت با بخش خصوصی گفت: متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در زمانی که شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل کرده بود، بیشتر شدند و این اوضاع باعث نگرانی مضاعف مسؤولان نظام بود.

وی با تأکید بر وجود امکانات نسبی فضاهای آموزشی و استاد و علاقه خانواده‌ها به تحصیلات عالیه فرزندان خود، اظهار داشت: خدمت امام(ره) رسیدم و اوضاع را توضیح دادم و ایشان بدون هیچ درنگی که انگار منتظر این پیشنهاد بودند، گفتند شروع کنید که حتماً مردم و خداوند کمک می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: آن دانشگاه، امروز بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که انقلاب و نظام اسلامی به آن می‌بالد.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به کمک‌های مردمی در شهرهای مختلف برای تأسیس واحدهای فراوان این دانشگاه در سراسر کشور، گفت: پس از ارتقاء کمی، اکنون باید به ارتقای کیفی بپردازیم که کار پژوهشی و تحقیقاتی و پرداختن به تحصیلات تکمیلی در سیاست‌های اعضای هیئت مؤسس و هیئت امناء قرار گرفته است.

وی گسترش دانشگاه آزاد در سراسر کشور را پر خیر و برکت دانست و افزود: در مقطعی برای رقابت با این دانشگاه، به دانشگاه پیام نور بیش از حد توجه شد که البته رقابت علمی همیشه خوب بوده و خواهد بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد، گفت: متأسفانه اینگونه رسانه‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد، ایران را سرشار از سرمایه انسانی در دانشگاه دانست و گفت: تا جایی که از من ساخته باشد، برای ارتقای علمی جوانان ایران اسلامی کمک خواهم کرد.

به‌گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آغاز این دیدار دکتر موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین و محمد ذاکری پژوهشگر نخبه مرکز تحقیقات مکاترونیک این واحد دانشگاه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها، به بیان دغدغه‌های پژوهشگران برای توجه بیشتر مسؤولین و جلوگیری از فرار مغزها پرداختند.

همچنین برگزیدگان تیم‌های مختلف لوح تقدیر خویش را از دست رئیس هیئت مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردند.

قبل از این دیدار نیز، هاشمی‌رفسنجانی در مراسمی با حضور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه آزاد قزوین، از خودروی خورشیدی هاوین (2) و موتور سیکلت الکتریکی پاراکس رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی از خودروی خورشیدی هاوین (2)، حسن بهرامی سرپرست تیم دانشجویی با ارائه گزارشی در این زمینه، گفت: طراحی این خودرو از سال 1391 با حضور 18 دانشجو آغاز شد و ساخت آن نیز 11 ماه طول کشید.

وی افزود: این خودرو با حداکثر 160 کلیومتر بر ساعت و ذخیره 6 ساعت کاری قابل رقابت با دانشگاه‌های برتر دنیا مثل میشیگان و MIT می‌باشد.

آقای بهرامی گفت: این خودرو در مسابقات آمریکا که سال 2014 برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

حسین زیارتی سرپرست تیم موتورسیکلت الکتریکی پاراکس نیز طی سخنانی اظهار داشت: این موتور که برای کلاس RACE طراحی و ساخته شده ویژگی منحصر به فردی دارد.

وی تصریح کرد: بدنه آن که با یک تیم 12 نفره دانشجوی طراحی و ساخته شده، کاملاً آئرودینامیک بوده و با فرمان‌پذیری بالا، 184 کیلومتر سرعت دارد و در صورت شارژ کامل که 45 دقیقه طول می‌کشد، 200 کیلومتر را طی می‌کند که در چهارمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین موفق و به کسب مقام نخست کشوری در مرحله طراحی و ساخت موتور سیکلت الکتریکی گردید.

۱۳۹۲/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...