نسخه چاپی

سی‌ان‌ان خبر داد:

سناتورهای آمریكا به توافق برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نزدیك شده‌اند

خبرنگار سی ان ان در واشنگتن گفت: با وجود اینكه سناتورهای آمریكایی به توافق برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران نزدیك می‌شوند، كاخ سفید این اقدام را چالشی جدی برای خود می‌داند.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ سناتورهاي آمريکايي از هر دو حزب جمهوري خواه و دمکرات امروز نيز درباره تحريم‌هاي تازه عليه ايران به مذاکرات خود ادامه مي‌دهند؛ با اين حال يک منبع به سي ان ان خبر داده است که سناتورهاي آمريکايي به توافق در اين خصوص نزديک شده‌اند ولي مشکلي که در اين ميان وجود دارد ، طرح آن در صحن سنا است.

جيم شيتو خبرنگار اين شبکه گزارش داد سناتورها به توافق در اين خصوص نزديک شده اند ولي مشکلي که در رابطه با اين توافق وجود دارد اين است که چنين اقدامي، کنگره آمريکا را در تقابل مستقيم با کاخ سفيد قرار مي دهد.

کاخ سفيد در حال حاضر گفتگوهايي تاريخي براي توافق با ايران انجام مي دهد که شامل اعطاي حق غني‌سازي در خاک اين کشور است.

وي ادامه داد؛ اوباما نيز در طول اين گفتگوها اعلام کرده بود در صورتي که غني‌سازي در ايران تحت نظارت و محدود باشد، مشکلي ندارد.

خبرنگار سي ان ان ادامه داد، مقامات دولت آمريکا چند هفته اي است که مي‌گويند نمي‌خواهند هيچ تحريم تازه‌اي عليه ايران اعمال شود زيرا به توافق بلند مدت تر با ايران آسيب مي‌زند و اکنون مي‌بينيم که قانون گذاران دمکرات و جمهوري خواه در اين مسير پيش مي‌روند.

شيتو گفت: در عين حال، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در گفتگو با مجله تايم گفته است در صورتي که تحريم تازه اي عليه ايران اعمال شود، در واقع اين اقدام به معني نابود کردن توافق با اين کشور است. در حقيقت، اين اقدام سنا مي تواند به معني به چالش کشيدن دولت در زمان گفتگوهاي حساس با ايران است.

وي ادامه داد: گام اول درباره اين طرح، احتمالا امروز مشخص مي شود. اينکه آيا توافق در جزئيات به دست مي آيد يا نه؛ با اين حال بايد ديد در گام بعدي، آيا هري ريد مي تواند در برابر فشارهايي که از سوي هم حزبي هاي دمکراتش، بر وي وارد مي شود مقاومت کند يا نه. تحريم ها براساس توافقي که مي دانيم، تا شش ماه متوقف مانده است در صورتي که در شش ماه آينده توافقي به دست نيايد، اين تحريم ها شروع مي شوند. نظر دولت آمريکا اين است که با اعمال تحريم ها، نه فقط به موضع دولت آمريکا در برابر ايران آسيب وارد مي شود، بلکه به موضع واشنگتن در برابر متحدان اروپايي نيز آسيب وارد مي شود.

وي گفت: از اين رو بايد گفت که اين چالشي واقعي به شمار مي آيد و بايد ديد آيا طرح تحريم هاي تازه عليه ايران در صحن سنا مطرح مي شود؟

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...