نسخه چاپی

شورای اروپا تحریم نفت ایران را نهایی نكرد

ایتارتاس به نقل از دیپلمات های ارشد اعلام كرد شورای اروپا تصمیم گیری نهایی در مورد ممنوعیت كامل واردات نفت از ایران را تا اواخر ماه آینده میلادی به تعویق انداخت.

به گزارش نما به نقل از فارس شورای اروپا تصمیم گیری نهایی در مورد ممنوعیت کامل واردات نفت از ایران توسط اعضای این شورا را تا اواخر ماه آینده میلادی به تعویق انداخت.

اتحادیه اروپا در 23 ژانویه طرح تحریم نفتی ایران را به تصویب اولیه رساندند که به دنبال آن قیمت جهانی نفت از 107 دلار در هر بشکه به 127 دلار رسید. با مطرح شدن بحث مذاکرات ایران و 5+1 قیمت جهانی نفت کاهش یافت و هم اکنون به 118 دلار در هر بشکه رسیده است.

ایتارتاس به نقل از منابع ارشد دیپلماتیک اعلام کرد شورای اروپا تصمیم گیری نهایی در مورد ممنوعیت کامل واردات نفت از ایران را تا اواخر می به تاخیر انداخته است.

پیش تر قرار بود تصمیم گیری نهایی در این مورد در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز یک شنبه هفته جاری در لوگزامبورگ انجام شود.

بر اساس این گزراش ایتالیا و یونان با اشاره به نیاز خود به واردات نفت ایران خواستار به تعویق افتادن این موضوع شده اند.

روز جمعه نیز رسانه های غربی از به تعویق افتادن بررسی اثرات تحریم نفتی ایران بر اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اصرار یونان خبر داده بودند.

رویترز به نقل از یک دیپلمات عالی‌رتبه اتحادیه اروپا گفت که ممکن است اعضای اتحادیه ظرف دو ماه آینده تحریم واردات نفت ایران را که قرار است از ماه ژوئیه اجرایی شود، بررسی کنند.

وی در عین حال گفت هیچ دلیل اقتصادی برای تغییر برنامه‌های این ممنوعیت که در ژوئیه به عنوان بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر تهران مورد توافق قرار گرفت، وجود ندارد.

بر اساس این گزارش اعضای اتحادیه توافق کرده بودند در ماه جاری برنامه تحریم را به دلیل نگرانی از تاثیر بالقوه آن بر بهای جهانی نفت و مشکلاتی که کشورهایی نظیر یونان در یافتن منابع جایگزین نفتی با آن روبه‌رو هستند، مورد بررسی قرار دهند. اما در حال حاضر این بازنگری را به تعویق انداخته‌اند و در عوض در ماه مه یا ژوئن این مساله را بررسی خواهند کرد.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...