نسخه چاپی

آخرین ترفند كی‌روش برای دیدار تداركاتی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نظر دارد تا دیدار با تیم ملی كویت در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا را چهار روز زودتر برگزار كند. در صورت موافقت با این طرح، تیم ملی ایران می‌تواند روز چهاردهم اسفندماه به جای كویت، در قالب دیدار دوستانه به مصاف یك تیم آفریقایی برود.

به گزارش نما به نقل از مهر: برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال ایران به یک بحران تبدیل شده است. بعد از آنکه صعود تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل قطعی شد، این تیم به جز برگزاری چند مسابقه در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در هیچ رقابت دیگری حاضر نشد.

این در حالی است که تیم‌هایی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا دیگر نمایندگان آسیا در جام جهانی برزیل طی ماه‌های گذشته برنامه‌های گسترده‌ای برای خود تدارک دیده و مسابقات دوستانه زیادی انجام داده‌اند تا با پشتوانه قوی به برزیل بروند.

به همین خاطر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی تلاش کرده تا با استفاده از کوچکترین فرصت‌های پیش رو زمان را به نفع تیم ایران بخرد و بازیکنانش را با حداقل مسابقات تدارکاتی برای جام جهانی آماده کند.

اواخر آبان گذشته بود که صعود ایران به مسابقات جام ملت‌های آسیا با برتری مقابل لبنان قطعی شد تا آخرین دیدار تیم ملی در تهران مقابل کویت که 14 اسفندماه برگزار می‌شود، برای هر دو تیم جنبه تشریفاتی به خود بگیرد. از این رو، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال درخواست کرده تا دیدار با کویت چهار یا پنج روز زودتر برگزار شود. در صورت موافقت با این طرح، ایران روز نهم یا دهم اسفند برابر کویت بازی می‌کند و چهاردهم اسفند که "فیفا دی" به حساب می‌آید، می‌تواند یک مسابقه تدارکاتی انجام دهد.

علی کفاشیان با تایید این مطلب گفت: قرار است صحبت کنیم تا بازی با کویت چند روز زودتر برگزار شود. اگر با این خواسته موافقت شود، احتمال بازی با یک تیم آفریقایی در روز چهاردهم اسفندماه وجود دارد. نظر کی‌روش این است که این تیم آفریقایی تیمی نباشد که در جام جهانی حضور دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کی‌روش برای برپایی بازی تدارکاتی سخت‌گیر است و خودش می‌خواهد روی انتخاب تیم‌ها نظارت دقیقی داشته باشد. احتمال دارد این تیم، آفریقای جنوبی باشد ولی بازی با آنها سخت است. باید ببینیم چه پیش می‌آید.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...