نسخه چاپی

مجازات شدید اهانت‌ كنندگان به آمرین به معروف

دادستان كاشمر گفت: اگرچه آخرین مرحله امر به معروف و نهی از منكر برخورد قضایی و قانونی است اما در راستای انجام این فریضه واجب با تعرض‌كننده به شدت برخورد می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی میدانی صبح امروز در همایش نظارت ملی و مشارکت همگانی که با حضور اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌های صنفی کاشمر برگزار شده بود، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است که همه اقشار جامعه اسلامی مکلف و ملزم به انجام آن هستند و در این راستا تذکر لسانی به عنوان نخستین گام در این فریضه باید به صورت همگانی در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر این‌که در مقابل اهانت کنندگان به انجام این فریضه برخورد قانونی می‌کنیم، یادآور شد: اگر فردی به خاطر امر به معروف و نهی از منکر سیلی بزند ما در راستای حمایت از این فریضه الهی آن سیلی را چماغی می‌کنیم و به سر طرف می‌کوبیم تا دوباره مرتکب چنین اشتباهی نشود.

معاون سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشمر با اشاره به این‌که ملاک برتری امت اسلامی و مسلمانان از سوی خداوند امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: خداوند به خاطر اهمیت دادن به این واجب دینی، مقام آمر به معروف و ناهی از منکر را قبل از ایمان برای خودش ذکر کرده است، لذا باید به عنوان یک نیاز ضروری در جامعه اسلامی مورد توجه عموم قرار گیرد.

وی با تاکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل تحکیم شده نقش مهمی در دوری جامعه از انحرافات، خطرات و گناهان دارد، یادآور شد: آمرین به معروف باید ضمن این‌که خود را حفظ می‌کنند از دیگران نیز حفاظت کنند چرا که معروف دعوت به حق و منکر برائت از دشمن و کفر است.

دادستان کاشمر که در جمع کسبه و بازاریان سخن می‌گفت، انصاف را بزرگ‌ترین معروف و کم‌فروشی را بزرگ‌ترین منکر در بازار عنوان کرد و گفت: با توجه به دستاوردها و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر باید این فریضه در همه شئونات زندگی انسان جاری باشد.

میدانی نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را در راستای جلوگیری از انحرافات تاثیرگذار دانست و گفت: در چارچوب قانون و وظایفی که داریم از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری به انجام این فریضه بپردازند.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...