نسخه چاپی

شاه‌كلید بودجه ۹۳

استاد دانشكده اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: زمانی كه دولت میزان مالیات‌ها را كاهش و حضور خود در اقتصاد را كم‌رنگ‌ كند، به وعده‌های خود عمل كرده است.

به گزارش نما، مرتضی سامتی در خصوص بودجه دولت یازدهم برای سال ۹۳ با مثبت ارزیابی کردن کلیات این بودجه، اظهار کرد: انقباضی بودن بودجه سال ۹۳ از این جهت است که دولت می‌خواهد درآمد خود را از روش‌های مختلف کاهش دهد تا کمتر هزینه کند و راه را برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی باز کند.

وی ادامه داد: دولت در بودجه سال ۹۳ بیشترین حجم بودجه خود را به بخش حمل و نقل اختصاص داده که این امر به درستی انجام شده است.

این استاد دانشکده اقتصاد در خصوص افزایش بودجه دفاعی کشور ضمن تایید کردن این اقدام از سوی دولت یازدهم تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند ایران به این دلیل بودجه نظامی خود را افزایش داده چون به دنبال جنگ است در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد. توسعه علوم از صنایع دفاعی شروع می‌شود، اگر از دید نوآوری‌هایی که در صنایع دفاعی دنیا در حال انجام است توجه شود، بهتر می‌توان هدف دولت از افزایش بودجه دفاعی کشور را ارزیابی و درک کرد.

وی، شاه کلید و مهم‌ترین نتیجه کاهش بودجه سال ۹۳ دولت را افزایش سهم بخش خصوص در اقتصاد کشور دانست و افزود: با بودجه سال ۹۳ درآمد‌های دولت از روش‌های مختلف کاهش پیدا خواهد کرد، به عنوان نمونه زمانی که دولت درآمدهای مالیاتی خود را کاهش می‌دهد، سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهتر می‌تواند در فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری کند، بنابراین اگر دولت مالیات را کاهش دهد و حضور خود در اقتصاد را کمتر کند، در واقع به وعده‌های خود عمل کرده است.

این استاد دانشگاه اصفهان ادامه داد: تورم لجام گسیخته امروز به دلیل بودجه انبساطی دولت قبل بوده که مشکلات فراوانی را برای اقتصاد کشور به وجود آورده است.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...