نسخه چاپی

آشتیانی: تفكرات دنیزلی قدیمی است!

عکس خبري -آشتياني: تفكرات دنيزلي قديمي است!

پیشكسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من از مدیر عامل پرسپولیس به دلیل این كه دنیزلی را بنا به خواست مردم به پرسپولیس آورد، تشكر می‌كنم، اما معتقدم كه این مربی تفكرات قدیمی دارد و از حضور كارشناسانی مثل من و امثال من در كنارش استفاده نمی‌كند.

به گزارش نما، ابراهيم آشتياني در گفت‌وگو با ايسنا دليل كسب نتايج مساوي و شكست پرسپوليس برابر الغرافه و سايپا را نبودن يك هافبك دفاعي مسلط در تركيب اين تيم دانست و افزود: نمي‌دانم چرا دنيزلي از يك هافبك دفاعي در تركيب تيمش استفاده نمي‌كند در حالي كه پرسپوليس پتانسيل اين كار را دارد. به نظر من دنيزلي كمي قديمي فكر مي‌كند و پيش از اين كه به دفاع توجه كند، تفكرش متوجه حمله است. او هميشه 80 درصد تركيب تيمش را هجومي و تنها 20 درصدش را دفاعي مي‌چيند.

وي ادامه داد: زماني برزيل به گونه‌اي بازي مي‌كرد كه چهار گل مي‌زد و سه گل هم مي‌خورد و همه بازي هجومي اين تيم را مي‌پسنديدند. در آن زمان هيچ بازيكن بزريلي‌ دوست نداشت در خط دفاع بازي كند. به نظر من پرسپوليس مانند برزيل آن زمان بازي مي‌كند. اين تيم همان قدر كه در حمله قوي است، در دفاع ضعيف است.

آشتياني ادامه داد: من احترام زيادي براي دنيزلي قائل هستم و او را بسيار دوست دارم، اما حاضرم بر سر اين مسايلي كه گفتم با او به بحث بنشينم. من از مدير عامل پرسپوليس به دليل اين كه دنيزلي را بنا به خواست مردم به پرسپوليس آورد، تشكر مي‌كنم، اما معتقدم كه اين مربي تفكرات قديمي دارد و از حضور كارشناساني مثل من و امثال من در كنارش استفاده نمي‌كند. حضور كارشناسان در پرسپوليس مي تواند به دنيزلي كمك كند. مثلا وقتي پرسپوليس به الغرافه گل زد، بايد بلافاصله يك هافبك دفاعي به تركيب اضافه مي‌كرد، اما اين كار را نكرد و ديديد كه مهاجم قطري شش متر جلوي خط دفاع پرسپوليس حركت كرد و گل زد. در بازي با فجر سپاسي هم همين اتفاق افتاد و پرسپوليس سه بار از پشت محوطه جريمه دروازه‌‌اش باز شد.

بازيكن سال‌هاي دور پرسپوليس ادامه داد: اشكال كار پرسپوليس اين است كه اعتقاد به كار دفاعي در اين تيم وجود ندارد و دنيزلي هم روي كانال‌هاي كناري تيمش كار نكرده است. هميشه كه نمي‌شود از عمق حركت كرد و به گل رسيد، بلكه بايد كناره‌ها را نيز تقويت كرد. نمي‌دانم چرا دنيزلي اين كار را نمي‌كند، چون ابزارش را در اختيار دارد. به نظر من پرسپوليس از فوتبال مدرن دور است، چون امروزه مي‌گويند "اول گل نخور بعد گل بزن"

وي درباره اعتقاد برخي كارشناسان كه مي‌گويند پرسپوليس بازيكنان خوبي در اختيار ندارد، گفت: اين بازيكنان ضعيف نيستند. آيا بازيكنان پرسپوليس از بازيكنان نفت و سايپا هم ضعيف‌تر هستند؟ شايد پرسپوليس در چند پست نياز به چند بازيكن جديد داشته باشد، اما در مجموع سيستم‌ اين تيم بايد درست باشد. اكنون پرسپوليس به جاي كريمي، نصرتي، رضايي و نوري چه كسي را مي‌خواهد بياورد؟ براي من قابل قبول نيست كه بازيكنان پرسپوليس ضعيف باشند. همچنين اين مساله هم كه مي‌گويند پرسپوليس اول فصل بدنسازي نكرده است، داراي اشكال است.

وي افزود: امروزه تمرين‌هاي بدنسازي تيم‌ها مانند گذشته نيست كه دو ماه طول بكشد. اكنون تمرين‌هاي بدنسازي بر اساس كارهاي غير هوازي و انفجاري انجام مي‌شود كه زير 10 ثانيه طول مي‌كشد؛ بنابراين يك مربي مي‌تواند در عرض دو هفته‌ بدنسازي يك تيم را كامل كند.

آشتياني درباره آينده پرسپوليس در فصل بعد ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا هم اظهار كرد: براي فصل بعد ، پرسپوليس به چهار بازيكن نياز دارد. دروازه‌بان خارجي اين تيم بسيار خوب و آموزش ديده است و علاوه بر آن به يك هافبك دفاعي، دفاع وسط سريع و يك بازي ساز نياز دارد. خط دفاع پرسپوليس كند است و حضور يك مدافع سرعتي مي‌تواند به اين تيم كمك كند.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...