نسخه چاپی

توضیح كری در مورد توافق هسته‌ای با ایران

كری برای توضیح در مورد توافق هسته‌ای با ایران در مجلس نمایندگان آمریكا حضور یافت.

به گزارش نما به نقل از فارس،وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه برای توضیح در مورد توافق هسته‌ای موقت با ایران در جلسه استماع مجلس نمایندگان حضور پیدا کرد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه طبق برنامه قبلی برای توضیح در مورد توافق هسته‌ای موقت با ایران به مجلس نمایندگان رفت.

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) اوایل این ماه بعد از مدت‌ها مذاکره به توافقی اولیه دست یافتند. طبق این توافق، طی 6 ماه آینده برنامه هسته‌ای ایران و در مقابل رژیم تحریم‌ها در سطح فعلی باقی می‌ماند. طرفین در این مدت تلاش خواهند کرد به توافقی دائمی دست پیدا کنند.

گروهی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی جمهوری‌خواه دارد، در تلاشند تا طرحی را به تصویب برسانند که اختیارات کاخ سفید در توافق نهایی با ایران را به شدت محدود می‌کند. موضوع تداوم غنی‌سازی در خاک ایران از جمله مواردی است که ممکن است مجلس نمایندگان پذیرش آن از سوی کاخ سفید را ممنوع کند.

در عین حال، سران سنای آمریکا نیز قصد دارند پیش از آغاز سال نوی میلادی طرح افزایش مشروط تحریم‌های ایران را بررسی کنند. سنا اعلام کرده است این تحریم‌ها در صورتی اجرایی می‌شوند که ایران تعهدات خود در توافق را نقض کند.

کاخ سفید مخالفت خود با چنین اقداماتی را اعلام کرده و آن را بسیار غیرسازنده دانسته است. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه از سوی مجله تایم منتشر شد، گفته است تصویب این تحریم‌ها حتی اگر اجرای آن مشروط باشد، به معنی لغو تمام توافقات خواهد بود.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...