نسخه چاپی

در صحن علنی صورت گرفت؛

تذكر یك نماینده در مورد هدیه تامین اجتماعی به 37 نماینده

عکس خبري - تذکر يک نماينده در مورد هديه تامين اجتماعي به 37 نماينده

عضو فراكسیون روحانیون مجلس تذكری در مورد پرداخت هدیه به 37 نماینده ارائه كرد كه رئیس جلسه نیز به تذكر وی پاسخ داد.

به گزارش نما؛ نمایندگان حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در جلسه علنی امروز چهارشنبه طی تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: براساس بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی حفظ شان و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان از وظایف و اختیارات هیئت رئیسه است.

وی افزود: اخیرا تحقیق و تفحص نیز طبق وظیفه مجلس از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی قرائت شد که با حاشیه‌هایی همراه است به طوری که در چند روز اخیر تیتر برخی روزنامه‌ها شده است.

رسایی تاکید کرد: هر کسی تخلف کرده باشد حتی نماینده مجلس باید با آن‌ها برخورد شود ولی این حاشیه‌ها به شکل سیاسی اداره می‌شود.

وی با بیان این که شایسته بود اسامی خوانده نشود تا قوه قضاییه رسیدگی کند گفت: در این گزارش گفته شده 37 نماینده بن کارت به صورت هدیه دریافت کردند و بعدها گفته شد 150 نماینده و حتی گفتند در اکثر دوره‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: گاهی سازمان تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش از طریق نمایندگان مبالغی می‌دهد که این موجب هزینه به مجلس شده که گویا مجلس یک تخلف یا دزدی انجام داده است.

عضو فراکسیون روحانیون تصریح کرد: همه روسای قوا بودجه را در اختیار دارند و حتی رئیس مجلس نیز گاها بودجه ناچیزی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد و این به دلیل اعتماد دستگاه‌ها به نمایندگان است ولی به گونه‌ای برخورد می‌کنند که نمایندگان خلاف کرده‌اند.

رسایی که مدیر مسئول روزنامه 9 دی نیز است گفت: وزارت ارشاد به روزنامه‌ها کمک مالی می‌کند و به آن‌ها بن هدیه هم می‌دهد چرا آن‌ها را تیتر نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگان بعضا مبالغی را روی هدیه‌ها گذاشته و به افراد تحت پوشش می‌دهند بنابراین باید پاسخ این ابهامات داده شود.

در ادامه محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: هرچند تذکر مربوط به دستور جلسه نبود ولی برخی رفتارهای رسانه‌ای خوب نیست.

وی تاکید کرد: اگر کسی سواستفاده کرده حتما قوه قضاییه رسیدگی می‌کند.

نایب رئیس مجلس افزود: دریافت مبالغ ناچیز از نهادهای مختلف به منظور در اختیار قرار دادن افراد تحت پوشش سابقه داشته و حتی در گزارش اخیر گفته شده که یکی از مقامات ارشد 20 الی 30 میلیون تومان بن داده شده است بنابراین این یک امر طبیعی است که چرا این شخص کلی مراجعه کننده دارد.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...